Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo GTV to sportowe coupe produkowane przez włoski koncern. Auto pojawiło się w 1995 roku jako następca wysłużonego już modelu Spider. GTV miało zamknięte, 2-drzwiowe nadwozie, ale równolegle rozpoczęto także produkcję 2-drzwiowego cabrio z nazwą nawiązującą do poprzednika – Spider.

Sportowa Alfa wyróżniała się niebanalną stylistyką, która zwraca uwagę na ulicy. W przedniej części wykorzystano charakterystyczny dla włoskiej marki trójkątny wlot powietrza z logiem, a nowością były niewielkie, okrągłe podwójne reflektory, na które nieznacznie zachodziła maska. Z tyłu z kolei, w oczy rzucał się ścięty pod kątem pas, z listwą ze światłami na całą szerokość auta. Za ten oryginalny i niebanalny design odpowiedzialne było studio projektowe Pininfarina.

Za projekt wnętrza odpowiadał słynny Walter de Silva, a co ciekawe, mimo niewielkich rozmiarów, auto było 4-osobowe (i jak nietrudno się domyśleć, w II rzędzie zbyt dużo miejsca nie było). Bagażnik z kolei miał bardzo skromną pojemność – jedynie 110 litrów. Konstrukcyjnie Alfa GTV opiera się płycie podłogowej od Fiata – Tipo 2.

W 1998 roku dokonano drobnych zmian z stylistyce wnętrza oraz w palecie jednostek napędowych. Przez cały okres produkcji dostępne były jedynie benzyniaki. Początkowo montowano silniki o pojemności 2 oraz 3 litrów, które generowały 150 (2.0 Twin Spark), 202 (2.0 V6) oraz 192 (3.0 V6 12V) KM. Rok przed pierwszym liftingiem, 12-zaworową V6-kę zastąpiono wersją 24-zaworową (220 KM), a lifting przyniósł modernizację 2-litrowej jednostki Twin Spark (co skutkowało wzrostem mocy o 5 KM) oraz dodanie kolejnego silnika TS, tym razem o pojemności 1.8 litra i mocy 144 KM.

W 2003 roku auto przeszło drugi, większy lifting. Znów poprawie uległo wnętrze, ale tym razem drobnym zmianom poddano także przednią część auta. Oprócz tego pojawił się nowy 2-litrowy silnik JTS generujący 165 KM, a największa V6-ka została zastąpiona silnikiem 3.2 V6 (240 KM). Moc przekazywana była niezależnie od wersji silnikowej, na przednie koła za pomocą 5- lub 6-biegowej przekładni manualnej.

W 2005 roku zakończono produkcję modelu GTV, a jej następcą była Brera.

Alfa Romeo GTV - generacje

Alfa Romeo GTV (1995&nbsp-&nbsp2005)

Alfa Romeo GTV (1995 - 2005)

Alfa Romeo GTV - powiązane artykuły

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Jeśli masz któreś z tych aut albo zastanawiasz się co kupić, by dobrze ulokować kapitał, to sprawdź nasze zestawienie. Jak bowiem wynika z raportu przygotowanego przez carVertical, są na rynku ciekawe modele, które w najbliższych latach powinny zacząć zyskiwać na wartości.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test