Auto Świat BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nazywane także "szperą" zapobiega buksowaniu kół napędzanych podczasruszania na nawierzchni o słabej przyczepności lub przy nadmiarze mocysilnika oraz pomaga w uzyskaniu maksymalnego przyspieszenia, w związku z czym znajdujeszerokie zastosowanie szczególnie w sportach samochodowych

BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO
Auto Świat
BLOKADA MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO

W autach terenowych stosowana jest często blokada określana jako 100-procentowa, czyli łącząca obie półosie "na sztywno". Natomiast w samochodach osobowych oraz sportowych blokada jest częściowa, co umożliwia ograniczony uślizg pomiędzy kołami (np. 10, 30, 70 proc., gdzie liczby oznaczają, jaka część mocy przekazywanej na ślizgające koło będzie przeniesiona w skrajnym przypadku na koło mające przyczepność).

W wielu nowoczesnych pojazdach (szczególnie z napędem na obie osie) stosowana jest blokada sterowana elektronicznie, w której komputer decyduje kiedy i w jakim stopniu ograniczyć uślizg, a więc różnicę w prędkości obrotowej kół lub osi napędzanych. Tu wykorzystuje się elementy wykonawcze elektrohydrauliczne.

Czy wiesz po co w autach jest blokada mechanizmu różnicowego? Odpowiedź znajdziesz w serwisie zapytaj.onet.pl.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków