Pierwsza generacja cee’d SW swoim stylem idealnie wpasowywała się w gusta rozpieszczonych przez niemieckie produkcje Europejczyków. Najnowsza odsłona poszła krok dalej. Wnętrze nowej Kia cee’d kombi jest bardziej dojrzałe, stylem nawiązujące do wyższych klas.

W środku nie ma mowy o twardych plastikach. Tapicerka może występować w trzech wersjach kolorystycznych oraz szerokim wachlarzem opcjonalnego wyposażenia. Już w standardzie dostaniemy ładne analogowe zegary z cyfrowym wyświetlaczem komputera pokładowego, a na konsoli środkowej radio z CD i MP3.

Lista opcji wyposażenia nowego cee’da kombi obejmuje m.in. światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, statyczne lampy doświetlające zakręty przy niskich prędkościach oraz adaptacyjne reflektory ksenonowe (HID) z funkcją dynamicznego doświetlenia drogi.

Testowany przez nas egzemplarz wyposażony był w stosowany także w Mercedesach ciekłokrystaliczny wyświetlacz pełniący rolę szybkościomierza. Wrażenie jakie robi ten gadżet jest niesamowite, a przy okazji jest on bardzo praktyczny. Na środku są wyświetlane wszystkie wskazania komputera pokładowego oraz komunikaty. Dodatkowo ekran wyposażony został w system ostrzegający kierowcę przed ruszeniem ze skręconymi kołami.

Na liście wyposażenia dodatkowego może się znaleźć 7- calowy ekran dotykowy, zintegrowany z nawigacją satelitarną, radiem i kamera cofania. W testowanej przez nas wersji musieliśmy się zadowolić radiem CD z MP3. O ile sam zestaw oferuje całkiem przyjemną jakość dźwięku i potrafi zintegrować się z naszym telefonem za pomocą Bluetooth to wyświetlacz, a dokładne sposób wyświetlania informacji nie zachwyca. Czerwone kanciaste literki, jakby żywcem przeniesiono z kalkulatora.

Na multifunkcyjnej kierownicy znajdziemy wszystko czego nam potrzeba do zarządzania zestawem multimedialnym, telefonem i tempomatem. Przyciski są wygodne i logicznie rozłożone. Dodatkowo w naszym egzemplarzu po prawej kierownicy znalazł się przełącznik sterujący systemem zmiennej siły wspomagania. Można wybrać trzy tryby: Normal, Sport i Comfort.

Auto może być też wyposażone w nową opcję Smart Parking Assist System (SPAS). Pozwala on automatycznie i bezpiecznie zaparkować samochód w sposób równoległy.

Podobnie jak cee’d hatchback, nowe kombi może pochwalić się istotną poprawą w zakresie komfortu jazdy i wytłumienia NVH, co skutkuje obniżeniem poziom hałasu w kabinie pasażerskiej na miarę najwyższych standardów pojazdów segmentu C tej klasy.