Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen C2

Citroen C2

Citroen C2

Citroën C2 to niewielki samochód miejski produkowany przez francuski koncern. Auto pojawiło się w 2003 roku jako następca popularnego Saxo. Auto miało być „świeżą” propozycją dla młodszej klienteli, jednak zamierzony cel nie został osiągnięty, a auto nie zdobyło takiej popularności, jakiej oczekiwano.

Auto prezentowało się z zewnątrz bardzo korzystnie. Klinowate nadwozie miało łagodne linie, a tył był zakończony gwałtownym ścięciem. Auto doczekało się 2 liftingów. Pierwsze zmiany zaszły w 2006 roku, kiedy to wymieniono tylne światła. W tym samym roku rozpoczęła się produkcja chińskiego C2, który z tym znanym m.in. w Europie wspólną miał tylko nazwę. Był to bowiem mocno zmodernizowany Peugeot 206.

2 lata po pierwszym liftingu, modernizacji doczekał się grill oraz zderzaki. Wnętrze nie należało do przestronnych, chociaż osoby siedzące z przodu nie powinny narzekać. Gorze było w II rzędzie, gdzie szczególnie wyżsi pasażerowie mogli narzekać na brak miejsca na nogi i głowę. Bagażnik oferował tylko 166 litrów pojemności.

Do napędu posłużyły 1.1-, 1.4- oraz 1.6-litrowe benzyniaki. Pierwsze dwa generowały kolejno 60 oraz 75 lub 90 KM. Ostatnia jednostka występowała w usportowionych odmianach VTR oraz VTS, gdzie rozwijała odpowiednio 110 oraz 125 KM, co przy masie ok. 1000 kg zapewniało przyzwoite osiągi oraz właściwości jezdne. Oprócz tego do dyspozycji były także turbodiesle HDi. 1,4-litrowy silnik miał 70, a 1,6-litrowy – 110 KM. Moc przekazywana była na przednią oś za pomocą 5-biegowej przekładni manualnej lub półautomatycznej.

W 2009 roku zakończono produkcję Citroëna C2, a jego następcą został bardziej stylowy DS3.

Citroen C2 - generacje

Citroen C2 (2003&nbsp-&nbsp2009)

Citroen C2 (2003 - 2009)

Citroen C2 - powiązane artykuły

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Niedrogie, proste i dobre - 10 miejskich aut z benzyniakiem

Pandemia COVID-19 wpłynęła też na zachowanie klientów szukających aut na rynku wtórnym – w cenie są nieduże samochody z benzyniakiem, tanie w zakupie i utrzymaniu. Oto 10 interesujących modeli za 10-15 tys. zł.

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Małe i dynamiczne samochody za 10-20 tys. zł. Top 10

Nie zawsze potrzeba multum koni. Są takie auta, w których robotę robią zawieszenie i niska masa, a każdy kolejny zakręt to większy błysk w oku kierowcy. Oto 10 modeli w atrakcyjnej cenie – raczej dla młodych, ale nie tylko! Pamiętaj, że przy zakupie auta należącego do tej grupy, należy sprawdzać każdy element.

Małe auto z mocnym silnikiem - TOP 5

Małe auto z mocnym silnikiem - TOP 5

Kwota 15-20 tys. zł to nieco za mało na kompaktowego hot hatcha, wystarczy jednak na ostrzej doprawiony model segmentu A lub B. Prezentujemy pięć ciekawych propozycji

Citroen C2 VTR: prawie jak…

Citroen C2 VTR: prawie jak…

Powszechnie wiadomo, że "prawie" robi wielką różnicę. Citroen C2 VTR ma bojowy wygląd oraz doskonałe fotele, potrafi spalić 5,3 l/100km i jeździ prawie jak model C2R2 Max. Co to oznacza? Sprawdzaliśmy na kaszubskich szutrach…

Citroen C2R2 Max: miejskie auto za… 250 tysięcy złotych!

Citroen C2R2 Max: miejskie auto za… 250 tysięcy złotych!

Powstał na bazie samochodu, który doskonale znamy z ulic polskich miast. Skrywa pod maską silnik o pojemności 1,6 litra. Bez pomocy turbodoładowania wyciśnięto z niego aż… 190 KM! Jaki naprawdę jest Citroen C2R2 Max?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech