Dwa lata temu Ford Focus był pionierskim kompaktem z doładowanym 3-cylindrowym silnikiem 1.0. Inni producenci na razie sceptycznie podchodzą do tak drastycznego downsizingu, więc 3-cylindrowe jednostki w tej klasie znajdziemy jeszcze w Skodzie Rapid i autach koncernu PSA – Peugeocie 308 i Citroënie C4. Tym drugim mieliśmy okazję się przejechać.
Tak się nim jeździ
Żwawo. Mimo małej pojemności silnik energicznie ciągnie już od niskich obrotów i – zgodnie z oczekiwaniami – rasowo brzmi. Dobrze dobrane przełożenia skrzyni biegów potęgują radość z jazdy, a zawieszenie zapewnia odpowiedni w tej klasie komfort. Rozczarowanie przychodzi dopiero wtedy, gdy sprawdzamy spalanie – 9 l/100 km w warunkach miejskich nie jest wartością godną nowoczesnej jednostki downsizingowej.
Wyjazd na trasę poskutkował obniżeniem średniego wyniku do ok. 7 l. Dynamika napędu także i tu robiła wrażenie. Na podparyskich drogach lokalnych przekonał nas też dość sztywny układ kierowniczy, który może rywalizować z najlepszymi w klasie.
Pierwsze wrażenia
Zalety: Energiczny, łatwo wkręcający się na obroty i elastyczny silnik.
Wady: Umiarkowanie oszczędne spalanie jak na tego typu motor.
Czy warto kupić?Auto trafi na nasz rynek jesienią. Jeżeli cena wyniesie ok. 57 000 zł– warto.
Dane techniczne - Citroën C4 1.6 e-THP 130
Silnik | turbo benzyna, R3 |
Poj. skokowa | 1199 cm3 |
Moc maks. | 130 KM przy 5500 obr./min |
Maks. moment obr. | 230 Nm przy 1750 obr./min |
Napęd | na przednią oś |
Skrzynia biegów | 6-manualna |
Masa własna | 1205 kg |
0-100 km/h | 10,8 s |
Prędkość maks. | 199 km/h |
Śr. spalanie | 6,4 l/100 km |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4329/1790/1490 mm |
Poj. bagażnika | 408 l |
CZYTAJ WIĘCEJ: