Dwa lata temu Ford Focus był pionierskim kompaktem z doładowanym 3-cylindrowym silnikiem 1.0. Inni producenci na razie sceptycznie podchodzą do tak drastycznego downsizingu, więc 3-cylindrowe jednostki w tej klasie znajdziemy jeszcze w Skodzie Rapid i autach koncernu PSA – Peugeocie 308 i Citroënie C4. Tym drugim mieliśmy okazję się przejechać.

Tak się nim jeździ

Żwawo. Mimo małej pojemności silnik energicznie ciągnie już od niskich obrotów i – zgodnie z oczekiwaniami – rasowo brzmi. Dobrze dobrane przełożenia skrzyni biegów potęgują radość z jazdy, a zawieszenie zapewnia odpowiedni w tej klasie komfort. Rozczarowanie przychodzi dopiero wtedy, gdy sprawdzamy spalanie – 9 l/100 km w warunkach miejskich nie jest wartością godną nowoczesnej jednostki downsizingowej.

Wyjazd na trasę poskutkował obniżeniem średniego wyniku do ok. 7 l. Dynamika napędu także i tu robiła wrażenie. Na podparyskich drogach lokalnych przekonał nas też dość sztywny układ kierowniczy, który może rywalizować z najlepszymi w klasie.

Jak jeździ Citroën C4 z nowym silnikiem e-THP 130? Foto: Auto Świat
Jak jeździ Citroën C4 z nowym silnikiem e-THP 130?

Pierwsze wrażenia

Zalety: Energiczny, łatwo wkręcający się na obroty i elastyczny silnik.

Wady: Umiarkowanie oszczędne spalanie jak na tego typu motor.

Czy warto kupić?Auto trafi na nasz rynek jesienią. Jeżeli cena wyniesie ok. 57 000 zł– warto.

Jak jeździ Citroën C4 z nowym silnikiem e-THP 130? Foto: Auto Świat
Jak jeździ Citroën C4 z nowym silnikiem e-THP 130?

Dane techniczne - Citroën C4 1.6 e-THP 130

Silnik turbo benzyna, R3
Poj. skokowa 1199 cm3
Moc maks. 130 KM przy 5500 obr./min
Maks. moment obr. 230 Nm przy 1750 obr./min
Napęd na przednią oś
Skrzynia biegów 6-manualna
Masa własna 1205 kg
0-100 km/h 10,8 s
Prędkość maks. 199 km/h
Śr. spalanie 6,4 l/100 km
Wymiary (dł./szer./wys.) 4329/1790/1490 mm
Poj. bagażnika 408 l

CZYTAJ WIĘCEJ: