Citroën C4 to kompaktowy samochód klasy średniej niższej produkowany przez francuską markę. I generacja zadebiutowała w 2004 roku i była następcą popularnej Xsary. Występowała w 3 różnych wersjach nadwoziowych – 3-drzwiowe coupe oraz 5 drzwiowy hatchback, a na niektórych rynkach (np. w Hiszpanii czy Słowacji) także jako 4-drzwiowy sedan.
Ciekawymi rozwiązaniami tego auta było np. zastosowanie w systemie obiegu powietrza dozownika zapachu. Citroën oferował 9 różnych zapachów. Innym nietypowym rozwiązaniem jest kierownica – obraca się bowiem jedynie jej wieniec, a środek pozostaje nieruchomy, dzięki czemu zastosowano inną poduszkę powietrzną mającą zapewnić lepsze bezpieczeństwo w razie wypadku. Niestety nie wszystkim ten pomysł przypadł do gustu.
W 2008 roku auto przeszło facelifting, który przyniósł modyfikacje zderzaka, maski, grilla oraz tylnych świateł. Oprócz tego auto wydłużono o 15 mm. Citroën przewidział szeroką paletę jednostek napędowych, w której znalazło się aż 12 silników. Najwięcej, bo aż 8, było silników benzynowych. Najsłabszy z nich to 1,4-litrowy motor o mocy 88 KM, a najmocniejszy, w wersji VTS, to 2-litrowa jednostka rozwijająca 180 KM. Pozostałe silniki miały moc 110-150 KM i pojemność 1.6 lub 2.0. Motory wysokoprężne to 1.6 HDI o 2 wariantach mocowych (90 i 110 KM) oraz 2.0 HDI, również o 2 wariantach mocowych (136 i 140 KM).
W 2010 roku na rynek weszła II generacja C4, która bazowała na płycie podłogowej poprzedniej generacji. Tym razem Citroën zdecydował się tylko na jedną wersję nadwoziową – 5-drzwiowego hatchbacka, a na niektórych rynkach także na 4-drzwiowego sedana. W tym modelu zrezygnowano już z nowatorskiego pomysłu kierownicy, stosowanego w poprzedniej generacji, za to C4 cechuje szeroka możliwość konfiguracji auta.
Paleta jednostek napędowych została ograniczona do 2 silników benzynowych (1.4 VTi 95 KM oraz 1.6 VTi 120 KM) i 3 wysokoprężnych (1.6 HDI 90 lub 110 KM oraz 2.0 HDI 150 KM). Nabywca stoi za to przed szerokim wyborem skrzyni biegów. Do dyspozycji ma bowiem 5- lub 6-biegową skrzynię manualną, 6-stopniowy półautomat oraz automat o 4 przełożeniach.
W 2015 roku C4 przeszła nieznaczny facelifting, który przyniósł nieznacznie przemodelowany przód oraz tył auta. Przy okazji zdecydowano się na rozszerzenie palety jednostek napędowych. Do oferty wkroczyły nowe, 3-cylindrowe silniki 1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM.
Rywalami Citroëna C4 są m.in. Ford Focus, Honda Civic, oraz Opel Astra.