Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen Jumper

Citroen Jumper

Ikona samochodu

Citroën Jumper to największy samochód dostawczy francuskiej marki. I generacja tego modelu weszła na rynek w 1994 roku wraz z bliźniaczymi modelami Fiatem Ducato i Peugeotem Boxerem zastępując model C25. Zostały one wybrane w 1995 roku Samochodem Dostawczym Roku.

Mimo sporych rozmiarów, inżynierom udało się uzyskać współczynnik oporu powietrza Cx na poziomie 0,35. Produkowano go w wielu odmianach, m.in. jako furgon, furgon oszklony, van 6-osobowy lub mikrobus zdolny pomieścić do 9 osób. Jego ładowność, również w zależności od wersji, wynosiła od 0,9 do 1,9 tony, a wersje towarowe miały od 7,5 do 14 m³ pojemności.

Pod maską znalazły się głównie jednostki wysokoprężne (68-127 KM) i jeden motor benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 109 KM. W większości przypadków napędzana była przednia oś, lecz występowały także wersje z napędem na 4 koła.

W 2002 roku przeprowadzono facelifting wszystkich bliźniaczych modeli. Wygląd został odświeżony, wnętrze zmodernizowane a gama silnikowa poszerzyła się o kilka nowych jednostek (w tym benzynowych).

W 2006 roku zaprezentowano II generację Citroëna Jumpera. Oprócz nowego wyglądu i wnętrza niewiele się zmieniło-silnik pozostał z przodu umieszczony poprzecznie i napędzał przednie koła. Inżynierom udało się poprawić współczynnik oporu powietrza Cx do 0,31, ładowność podstawowa wzrosła do 1045 kg, a dopuszczalna ładowność największej wersji wzrosłą do 4 ton.

Co ciekawe, tym razem postanowiono całkowicie zrezygnować z jednostek benzynowych, a do wyboru były 3 motory wysokoprężne o mocy 101, 120 i 157 KM, z czego ostatni został zapożyczony od Iveco. Za przeniesienie napędu odpowiadała 5- oraz 6-biegowa skrzynia manualna lub 6-biegowy automat.

W 2014 roku zaprezentowano już III generację Jumpera. Występują w 4 różnych wariantach długościowych i mają od 8 do 17 m³ pojemności. Pod maską ponownie znalazły się wyłącznie jednostki wysokoprężne HDI o mocy 110 ,130 i 150 KM. Podstawowa wersja wyposażeniowa nie rozpieszcza, lecz za dodatkową opłatą można zamówić takie rzeczy jak asystenta zjazdu ze wzniesienia, kamerę cofania czy dotykowy ekran.

Jego głównymi rywalami są m.in. Ford Transit, Mercedes Sprinter oraz Volkswagen Crafter.

Citroen Jumper - generacje

Ikona samochodu

Citroen Jumper I (1994 - 2006)

Ikona samochodu

Citroen Jumper II (2006 - )

Citroen Jumper - powiązane artykuły

Nie poznasz, że to ten model Citroëna. Wygląda jak klasyk

Nie poznasz, że to ten model Citroëna. Wygląda jak klasyk

Citroën 2CV to model, którego na pewno zna każdy fan motoryzacji. Ten kultowy już wóz produkowany był przez ponad 40 lat, co przełożyło się na niecałe 4 mln stworzonych egzemplarzy. Wśród dostępnych wersji znalazły się nie tylko auta osobowe, ale też użytkowe furgony 2CV AU. Wraz z karoseryjną firmą Caselani francuska marka postanowiła na nowo wskrzesić furgonetkę 2CV, bazując na... współczesnym modelu Berlingo!

Dostawczak nie zmieścił się w tunelu w Toruniu. Musieli go wyciągać strażacy

Dostawczak nie zmieścił się w tunelu w Toruniu. Musieli go wyciągać strażacy

Kierowca dostawczego Citroena Jumpera postanowił spróbować swoich sił pomimo znaku B-16 ustawionego przed tunelem w Toruniu. Efekt był łatwy do przewidzenia – dostawczak się zaklinował. Na miejsce musiał przyjechać zastęp straży pożarnej.

Kampery dla nowicjuszy podczas Caravan Salon 2021

Kampery dla nowicjuszy podczas Caravan Salon 2021

Coraz więcej osób odkrywa dla siebie wielki, kolorowy świat kamperów. Dlatego wielu producentów ma w swojej ofercie modele specjalnie dla nowicjuszy: Oto najciekawsze propozycje, jakie pokazano podczas Caravan Salon 2021.

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Wystarczyło sięgnąć po najnowszą procedurę badań, by okazało się, że nie wszystkie z najpopularniejszych w Europie aut dostawczych są godne polecenia pod względem bezpieczeństwa. Spośród 19 przebadanych modeli wytypowano 5, których zakup nie jest obecnie zalecany przez Euro NCAP.

Nowe vany Citroena w stylu retro wyglądają niesamowicie! Przerabia je włoska firma

Nowe vany Citroena w stylu retro wyglądają niesamowicie! Przerabia je włoska firma

Kojarzycie Citroena H? To legendarny francuski van, który powstał tuż po drugiej wojnie światowej i był produkowany w niemal niezmienionej formie do początku lat 80. XX wieku. To jednocześnie kanciasta ikona francuskiej motoryzacji. Włosi wpadli na pomysł, jak łatwo przerabiać nowe Citroeny na wzór klasycznego modelu H. Ich bodykity robią dziś furorę, a firma tworzy już nowe.

Koniec Opla Astry i nowa nadzieja dla fabryki w Gliwicach

Koniec Opla Astry i nowa nadzieja dla fabryki w Gliwicach

Koncern PSA, do którego należy obecnie marka Opel, długo zwlekał z decyzją dotyczącą losów fabryki w Gliwicach. Francuska grupa wreszcie ogłosiła swoje plany. W Polsce zamierza produkować samochody zupełnie inne, niż do tej pory, co oznacza spore zmiany dla gliwickiego zakładu.

Fiat przedłuża współpracę z francuskim PSA

Fiat przedłuża współpracę z francuskim PSA

Fiat nadal będzie produkował auta dostawcze we współpracy z Peugeotem i Citroenem. Koncerny przedłużyły umowę o współpracy do roku 2023.

Citroen Jumper – wesoły autobus

Citroen Jumper – wesoły autobus

Citroën od lat ma świetne pomysły na auta użytkowe. Kolejne wersje Partnera i Jumpera są często spotykane na naszych drogach i cenione przez użytkowników.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test