Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Citroen oferuje przedziwny samochód dostawczy. Co dwie głowy, to nie jedna?

Citroen oferuje przedziwny samochód dostawczy. Co dwie głowy, to nie jedna?

Czy połączone ze sobą kabiny Citroena Jumpera to spektakularny przykład promocji "dwa w cenie jednego"? A może to wersja dla osób, które nie potrafią... cofać? Pierwszy kwietnia był już ponad miesiąc temu, więc ten niecodzienny zestaw to nie żart. Naprawdę można go zamówić. Wiemy, jakie ma zastosowanie.

Citroen Jumper Back To BackŹródło: Citroen

Zanim uznacie, że samochody dostawcze są nudne, spójrzcie na te dwie zespolone kabiny Citroena Jumpera. Pomysłowe? Mało powiedziane! W pierwszej chwili widok tak nieszablonowej wersji znanego dostawczaka koncernu Stellantis może szokować. W końcu, po co ktoś miałby zamawiać tak niepraktyczny pojazd? A jednak to odmiana, która trafiła do oficjalnej sprzedaży i może cieszyć się dużym zainteresowaniem. Poza tym Citroen już ma podobny projekt na swoim koncie (wideo poniżej), choć ten powstał z innych pobudek.

Dwukierunkowy Citroen Jumper rozwiązuje dwa problemy

Chociaż wygląda jak radosna twórczość grafika komputerowego albo aspirującego youtubera, Citroen Jumper Back To Back to oficjalne dzieło koncernu Stellantis. Jest odpowiedzią na potrzeby konkretnej (i dość licznej) grupy klientów. Chodzi oczywiście o firmy, które od producenta potrzebują tylko bazy do zabudowy, bo resztę, czyli wszystko to, co za kabiną, opracowują już same. Mowa tu np. o wykonawcach ambulansów, kamperów, wozów strażackich i innych pojazdów specjalnych.

Skoro potrzebują tylko kabiny z silnikiem, skrzynią biegów i przednią osią, to po co na siłę wciskać im resztę pojazdu, która najpewniej trafi na złom? Połączenie ze sobą dwóch kabin ułatwia też logistykę – zajmują mniej miejsca niż kabina z długą ramą i tylną osią, więc do klienta za jednym razem trafia więcej baz gotowych do przebudowy. Przynosi to nie tylko oszczędność czasu, ale też pieniędzy potrzebnych na transport.

Połączone Citroeny Jumpery wyglądają dziwacznie, ale mają sens
Połączone Citroeny Jumpery wyglądają dziwacznie, ale mają sensŹródło: Citroen

Dwie połączone kabiny Citroena Jumpera – ile to kosztuje?

Oszczędności są jeszcze większe, bo w Wielkiej Brytanii producent wystawia za taki zestaw mniejszy rachunek niż za jednego vana z kabiną i tylną osią. Serwis Jalopnik informuje, że "podwójny" Relay (tak na Wyspach nazywa się Jumper) kosztuje 36 tys. 18 funtów, a kabina wraz z ramą i tylną osią 36 tys. 882 funty. Czyli... to naprawdę "dwa w cenie jednego"! Zobaczymy, czy Citroen zdecyduje się na tę przedziwną promocję także na innych rynkach.

Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków