Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen Saxo

Citroen Saxo

Ikona samochodu

Citroën Saxo to mały miejski samochód produkowany przez francuski koncern. Auto pojawiło się w 1995 roku jako następca przestarzałego już modelu AX. Na rynku japońskim, pojazd znany był pod nazwą Chanson. Bliźniaczym modelem Saxo był Peugeot 106, choć auta były do siebie podobne bardziej pod względem technicznym, bowiem różniły się niektórymi elementami karoserii.

Auto zostało dobrze przyjęte na rynku i szybko zdobyło sympatię użytkowników. Kanciaste kształty poprzednika zostały zastąpione krągłościami i zgrabnym nadwoziem. Mimo niewielkich rozmiarów, wnętrze mieściło 5 osób, choć odpowiednio komfortowe warunki zapewniała podróż w 4 osoby. Saxo występowało w nadwoziu 3- i 5-drzwiowym, a charakterystycznym elementem pierwszej odmiany, była klamka drzwi umieszczona pionowo na ich krawędzi.

W 1999 roku przeprowadzono facelifting francuskiego „mieszczucha” odświeżając mu pas przedni i tym samym upodabniając auto do innych modeli marki. Początkowo do napędu służył tylko benzynowe silniki, choć rok po premierze pojawiła się jedyna jednostka wysokoprężna o pojemności 1,5 litra i mocy 58 KM. Pozostałe silniki o zapłonie iskrowym miały pojemność 1 (45-50 KM), 1.1 (54-60 KM), 1.4 (75 KM) oraz 1.6 (88 KM) litra. W 2001 roku z oferty zniknęła najmniejsza jednostka, a największa zyskała dodatkowe 10 KM.

Topową odmianą Saxo była wersja VTS, która dysponowała 118 KM z 1,6-litrowego silnika. Dzięki niskiej masie (ok. 850 kg) auto było bardzo dynamiczne i zwinne, a dziś jest chętnie wykorzystywane w amatorskich rajdach, choć w czasach swojej świetności można było zobaczyć specjalnie przygotowane Saxo w na odcinkach specjalnych rajdów samochodowych. W przypadku cywilnego Saxo, moc przenoszona była na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej oraz 3-stopniowego automatu.

W 2003 roku zakończono produkcję Saxo, a jego następcą został model C2.

Rywalami Citroëna Saxo byli m.in. Ford Ka oraz Renault Twingo.

Citroen Saxo - generacje

Ikona samochodu

Citroen Saxo (1996 - 2003)

Citroen Saxo - powiązane artykuły

Pięć tanich aut sportowych, na których nie stracisz

Pięć tanich aut sportowych, na których nie stracisz

Sportowy samochód, który da frajdę z jazdy, wcale nie musi mieć mocy 300 KM i osiągać "setki" w 5 s. Na rynku nie brakuje bowiem lekkich samochodów, których projektanci bardziej od tabunów koni pod maską zadbali o "feeling" prowadzenia rodem z wyścigów i rajdów. Przed Wami kilka propozycji za 15-20 tys. zł, które już nigdy tańsze nie będą!

10 najgorszych crash testów w historii

10 najgorszych crash testów w historii

Testy zderzeniowe są nieodzownym elementem podczas projektowania samochodów. To dzięki nim konstruuje się pojazdy, które w maksymalnym stopniu chronią jadących w trakcie wypadku. Jednak testy modeli wprowadzonych do sprzedaży przeprowadzane przez niezależne organizacje pokazują też, że nie zawsze udało się zrobić wszystko, jak należy.

Auto za 5 tys. zł - 10 najlepszych używanych aut do tej kwoty

Auto za 5 tys. zł - 10 najlepszych używanych aut do tej kwoty

Czy da się kupić auto za 5 tys. zł? Kwota 5 tys. zł wydaje się na pozór zbyt mała na zakup samochodu. Tymczasem po wpisaniu jej w wyszukiwarce ogłoszeń wyświetlają się tysiące używanych samochodów. Radzimy, którymi z nich można się zainteresować

Pomysł na tanie ściganie - pięć szybkich aut, które można mieć za grosze

Pomysł na tanie ściganie - pięć szybkich aut, które można mieć za grosze

Jeśli planujecie starty w amatorskich imprezach sportowych i nie macie zamiaru wydawać na to zbyt dużej sumy pieniędzy, to mamy dla was pięć propozycji na pierwsze auto idealnie nadające się do ścigania.

Szukamy auta za 5000 zł

Szukamy auta za 5000 zł

Czy za 5000 zł można kupić sprawne auto, które posłużyłoby bez większych awarii jeszcze kilka lat? Przejrzeliśmy ogłoszenia w poszukiwaniu ładnych egzemplarzy i parę z nich pojechaliśmy obejrzeć. Jakie są wnioski?

Małe GTI za 10 000 zł. Sprawdzamy, który model warto wybrać

Małe GTI za 10 000 zł. Sprawdzamy, który model warto wybrać

Dobre osiągi nie muszą oznaczać potężnych wydatków na zakup i użytkowanie auta. Rozwiązaniem są popularne modele miejskie, ale w mocnych odmianach

Citroen Saxo pierwszym "odpicowanym" autem

Citroen Saxo pierwszym "odpicowanym" autem

Już 23 października o g. 20:00 MTV Polska wyemituje pierwszy odcinek kultowego programu "Pimp My Ride by Coca-Cola Zero“ - pierwszej w historii MTV Polska polskiej edycji kultowego show!

Citroen Saxo 1.1i: bezawaryjnie nie będzie

Citroen Saxo 1.1i: bezawaryjnie nie będzie

Saxo nadrabia niską trwałość niezłym komfortem jazdy i korzystną relacją ceny do wieku

Citroen Saxo VTS, Fiat Punto Sporting - Baranki w wilczej skórze

Citroen Saxo VTS, Fiat Punto Sporting - Baranki w wilczej skórze

Dwa auta, które noszą dumne dodatki przy swoich nazwach: VTS i Sporting,swoim wyglądem sprawiają, iż niejeden miłośnik motoryzacji ze sportowymzacięciem z zaciekawieniem i nie ukrywaną zazdrością obserwuje starttychże spod świateł na skrzyżowaniu

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech