• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Daewoo Musso

Daewoo Musso

Daewoo Musso

Daewoo Musso to terenowy samochód osobowy produkowany przez południowokoreańską markę. Produkcja auta rozpoczęła się w 1998 roku, choć pojazd znany był już 5 lat wcześniej. Musso jest projektem marki SsangYong, która z kolei współpracowała z Mercedesem.

Niemcy dostarczali większość podzespołów napędowych – głównie silniki. Z tych samych względów, Musso na niektórych rynkach sprzedawany był z „gwiazdą” na masce. Gdy w 1998 roku Daewoo przejęło SsangYonga, koreańska terenówka przeszła drobny lifting aby upodobnić się do innych modeli Daewoo oraz otrzymała nowe loga. Co ciekawe, po zmianie „właściciela”, pojazd był przez 3 lata wytwarzane w standardzie SKD w fabryce Daewoo Motor Poland w Lublinie.

Musso miało być z założenia wytrzymałym autem terenowym, które nie podda się od razu po zjechaniu z asfaltu. Niezbyt urokliwe nadwozie zaprojektowane przez Kena Grenly'a z Royal College of Art zostało osadzone na ramie i mimo swoich rozmiarów odznaczało się korzystnym współczynnikiem oporu powietrza Cx=0,36.

Do napędu, jak już wcześniej zostało wspomniane, służyły silniki Mercedesa – 4-cylindrowe benzyniaki miały pojemność 2 oraz 2.3 litra i generowały 126 oraz 140 KM, natomiast 6-cylindrowa jednostka 3.2 rozwijała 220 KM. Silniki wysokoprężne miały pojemność 2.3 (R4) oraz 2.9 (R5) litra i generowały kolejno 77 (D) i 101 (TD) KM oraz 98 (D) i 129 (TD) KM. Moc przenoszona była na 4 koła za pomocą 4-biegowego automatu lub skrzyni manualnej o 5 przełożeniach.

Mimo zakończeniu produkcji Musso przez Daewoo w 2005 roku, SsangYong sprzedał licencję na swój model firmie TagAZ oraz Morattab, które przez następne kilka lat kontynuowały produkcję południowokoreańskiej terenówki.

Daewoo Musso - generacje

Daewoo Musso (1993&nbsp-&nbsp2005)

Daewoo Musso (1993 - 2005)

Daewoo Musso - powiązane artykuły

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Autobus sztabowy może być kamperem. Ciekawostki z przetargów wojskowych [Galeria]

Agencja Mienia Wojskowego wystawia wszystko to, co już jest zbędne w polskiej armii. Na jednej wyprzedaży można zatem znaleźć autobusy, samochody osobowe i ciężarowe, a także quady, ciągniki rolnicze, dźwigi, sprzęt medyczny i gitary basowe. Oto najnowsze propozycje dla miłośników pojazdów.

Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

Daewoo Musso od "generała", czyli ciąg dalszy wojskowych wyprzedaży

Wojsko znów pozbywa się zbędnego sprzętu. Oddział Agencji Mienia Wojskowego z Bydgoszczy wystawia na sprzedaż: pompy, silniki, przyczepy, płaszcze wojsk lądowych i lotniczych oraz samochody. Na liście pojazdów nie zabrakło auta, które zwykle wykorzystywała kadra dowódcza polskiego wojska. Oto, co wybraliśmy wśród wojskowych propozycji.

Materiały Premium

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Prześwietlamy używaną Toyotę AE86. To auto nie tylko dla miłośników youngtimerów

    Tym razem postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej kultowej Toyocie AE86. Światowa moda na ten model dotarła także do Polski, warto więc wiedzieć, na co zwrócić uwagę i co jest kosztowne. Trzeba się przygotować na spore wydatki. Z około 50 tys. powstałych egzemplarzy relatywnie mało przetrwało, co sprawia, że ceny dodatkowo rosną.

  • Jaka przyczepa na kategorię B?

    Jaka przyczepa na kategorię B? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców. Po ostatniej zmianie przepisów mówiących, kto, czym i jaką przyczepę może ciągnąć, komplikacje sięgnęły zenitu. Dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie pokrywają się z prawnymi ograniczeniami.

  • Silnik 1.6 HDi – poznaj wszystkie wady tego diesla

    Silnik 1.6 HDi to jeden z najpopularniejszych diesli pierwszej dekady XXI wieku. Można go spotkać w kilkudziesięciu autach kilku czołowych producentów – nie tylko francuskich, ale też w Fordach, Mazdach, Suzuki, Volvo, a nawet w należącym do BMW Mini. Nie jest to wyłącznie francuska myśl techniczna, bo w prace projektowe zaangażowana była również firma Ford.

  • Volvo S80 I (1998-2006) – utrzymanie tego auta może okazać się już nieco kłopotliwe

    Trudno już dziś brać ten model pod uwagę w kontekście jazdy na co dzień, no, chyba że uda się znaleźć zadbany egzemplarz z końca produkcji. Ale to już raczej z potencjałem na... youngtimera.

  • Słowenia, Szwajcaria – poradnik wakacyjny

    Słowenia, COVID-19: od 21 lutego, by przekroczyć granicę, nie jest wymagane szczepienie przeciwko COVID-19. Nie obowiązują testy ani kwarantanna. Obowiązuje noszenie maseczek w przestrzeni zamkniętej (np. w punktach handlowych i usługowych, środkach komunikacji zbiorowej, na przystankach, w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia, urzędach, muzeach, teatrach, kinach itp.).

  • 10 najgorszych samochodów. Na te używane auta musicie szczególnie uważać!

    Chcesz kupić używany samochód? Uważaj, oprócz pułapek przygotowanych przez nieuczciwych sprzedawców, na rynku nie brakuje też ryzykownych modeli zmagających się z wadami wrodzonymi! Oto 10 najbardziej ryzykownych aut z ostatnich lat.

  • Škoda Superb I (2001-08) – przedliftingowe egzemplarze mogą być już mocno zajechane

    Lata lecą, a Superb kusi wciąż tym samym: dobrą relacją ceny do ilości oferowanego miejsca. Niejeden samorządowiec/polityk szczebla lokalnego mógłby opowiedzieć historię o tym, ile ciekawych rzeczy da się zrobić w przepastnie dużym drugim rzędzie siedzeń...

  • Volkswagen Passat B6 (2005-10) – znalezienie sensownego egzemplarza graniczy z cudem

    Jeszcze niedawno rozpalał głowy kupujących do czerwoności, dziś jego czas powoli mija. Czemu? To kombinacja kilku aspektów, w tym np. znacznego wyeksploatowania wielu egzemplarzy oraz kilku wad wrodzonych.

  • Renault Laguna III (2007-15) – atrakcyjna relacja ceny do wieku

    Lista zalet tego modelu zdecydowanie przyćmiewa jego wady. Zacznijmy od całkiem przyzwoitej trwałości mechanicznej. To może być zaskakujące (szczególnie dla użytkowników Laguny II), ale tu… praktycznie nie ma wpadek! Polecić możemy wszystkie jednostki benzynowe (oczywiście, mamy na uwadze przeciętną dynamikę 1.6). To silniki Renault (1.6 czy 2.0 turbo) lub Nissana (2.0).

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech