Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Daewoo Nubira

Daewoo Nubira

Daewoo Nubira

Daewoo Nubira (J100) to samochód osobowy klasy średniej którego uważano po części jako następcę Espero, a po części – Nexii. Auto pojawiło się na rynku w 1997 roku,(w tym samym roku rozpoczęto montaż Nubiry w żerańskiej fabryce FSO) choć prace nad projektem zaczęły się już 4 lata wcześniej.

Za projekt nadwozia odpowiedzialne było włoskie studio stylistyczne I.DE.A Institute. Początkowo dostępny był jedynie 4-drzwiowy sedan, a później do rodziny dołączyło 5-drzwiowe kombi (Spagon) oraz hatchback (D5). Stylistyka Nubiry nie byłą porywająca ani szczególnie wyróżniająca, jednak wnętrze było bardzo przestronne i porządnie wykonane. Bagażniki miały pojemność 320 (D5), 412 (Spagon) oraz 434 (sedan) litrów.

Do napędu służyły silniki o pojemności 1.6 oraz 2 litrów (druga jednostka pochodziła od Holdena) o mocy kolejno 106 i 133 KM. Na niektórych rynkach dostępna była także 1,5-litrowa jednostka 110-konna. Napęd był przenoszony na przednią oś za pomocą 4-stopniowej skrzyni automatycznej lub 5-biegowej przekładni manualnej.

W 1999 roku dokonano faceliftingu Nubiry (J150) a tym samym uznaje się to za wprowadzenie nowej generacji na rynek. Za zmiany stylistyczne zabrało się znane studio Italdesign. Zmodernizowano w dużej mierze pas przedni oraz tylny a także wnętrze. Oprócz tego z oferty zniknął hatchback, a na niektórych rynkach pojawił się 1,8-litrowy silnik o mocy 122 KM.

W 2002 roku zakończono produkcję Nubry, a rok później pojawił się jej następca – Lacetti (choć na niektórych rynkach wciąż używano nazwy Nubira). W kolejnym roku, ze względu na problemy finansowe Daewoo i jej wykupienie przez GM, Lacetti otrzymało znaczek Chevroleta.

Daewoo Nubira - generacje

Daewoo Nubira (1997&nbsp-&nbsp1999)

Daewoo Nubira (1997 - 1999)

Daewoo Nubira - powiązane artykuły

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

20 najgorszych aut ostatniego 25-lecia

Jak wybrać najgorsze samochody ostatniego 25-lecia? To trudne zadanie, a ostateczna decyzja zawsze będzie dla kogoś kontrowersyjna. Mimo to przygotowaliśmy ranking modeli, które naszym zdaniem mogłyby nie istnieć i niczego by to nie zmieniło. To auta, które można uznać nie tylko za nieudane, ale wręcz nieistotne.

Daewoo Nubira – żwawa, pakowna i tania | z archiwum Auto Świata

Daewoo Nubira – żwawa, pakowna i tania | z archiwum Auto Świata

Daewoo Nubirę przedstawiliśmy w dziale Używane "Auto Świata" w lutym 2006 roku. Model ten był dobrze znany na polskim rynku, bo Daewoo montowało Nubirę w warszawskiej FSO w latach 1998-2003 (powstało nieco ponad 35 tys. sztuk).

Daewoo Nubira: ponad szarą rzeczywistość?

Daewoo Nubira: ponad szarą rzeczywistość?

Poczciwa Nubira trafiła do produkcji w 1997 roku, ale musiało upłynąć kolejne kilkanaście miesięcy, zanim Polacy przekonali się do nowego modelu. Modelu o wyglądzie niepodobnym do spowszedniałych Polonezów.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test