W 2008 roku Renault rozpoczęło ofensywę pojazdów elektrycznych, zapowiadając produkcję kompletnej gamy 4 samochodów. Jeszcze przed wprowadzeniem na wybrane rynki pierwszego z nich na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie marka Renault pokaże nową wersję Kangoo Z.E.

Kangoo Maxi Z.E. jest dłuższą wersją Kangoo Z.E., po raz pierwszy pokazaną na ostatnim salonie w Hanowerze. Czterdzieści dodatkowych centymetrów uzyskanych dzięki zwiększonemu rozstawowi osi pozwoliło na osiągnięcie całkowitej długości 4,6 m. Kangoo Maxi Z.E. produkowany jest w dwóch wersjach: dwu- i pięciomiejscowej.

Pierwsza wersja przeznaczona jest do transportu towarów. Posiada ona dwa miejsca przednie oddzielone od strefy bagażowej ścianką (jako wyposażenie dodatkowe). W takiej konfiguracji Kangoo Maxi Z.E. oferuje pojemność przestrzeni ładunkowej do 4,6 m3, czyli o 1,1 m3 więcej niż w Kangoo Z.E.

W wersji kombi, Kangoo Maxi Z.E. jest wyposażony w tylny rząd siedzeń dzielonych 2/3 - 1/3 i oferuje możliwość przewozu do 5 osób. Dzięki modułowej budowie, samochód dysponuje 4 konfiguracjami w zależności od liczby przewożonych osób. Tylny rząd siedzeń może zostać złożony, co pozwala na uzyskanie płaskiego podłoża i zwiększenie przestrzeni ładunkowej.

Kangoo Maxi Z.E. jest samochodem w 100 proc. elektrycznym. Zdradzają to chromowane listwy Z.E. z tyłu i po bokach nadwozia, brak rury wydechowej oraz gniazdo do ładowania akumulatorów umieszczone z przodu. Pozwala ono na naładowanie pojazdu w ciągu 6 do 8 godzin przy użyciu gniazdka ściennego.

Pod maską znajduje się silnik o mocy 60 KM, który jest zasilany akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh, umieszczonym pod podłogą. Zasięg samochodu, 170 km w cyklu mieszanym, może się różnić w zależności od warunków użytkowania: stylu prowadzenia, temperatury, topografii terenu lub prędkości.

Kangoo Maxi Z.E. zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich na jesieni 2011 roku za cenę 21,2 tys. euro netto dla dwumiejscowej wersji oraz 22 tys. euro netto dla wersji kombi pięciomiejscowej.

Jak w przypadku całej gamy swoich samochodów elektrycznych, tak i tu Renault rozdziela własność pojazdu od własności akumulatorów. Klienci będą mogli kupić lub wynająć samochód, podpisując jednocześnie umowę abonamentową na akumulator od 72 euro netto miesięcznie.

Koszt użytkowania - zawierający koszt wynajmu akumulatora, ładowanie (średnio 1,5 euro "do pełna") oraz serwis - będzie zbliżony do kosztów eksploatacji samochodu z silnikiem spalinowym przy przebiegu poniżej 15 tys. km rocznie i niższy przy przebiegach wyższych.