W najnowszej sesji Euro NCAP sprawdziło bezpieczeństwo takich samochodów jak: Citroen C3 Aircross, Mitsubishi Eclipse Cross, Opel Crossland X, Seat Arona, Skoda Karoq, Volkswagen Polo, Volkswagen T-Roc i Volvo XC60. Wszystkie z wymienionych aut otrzymały najwyższa ocenę pięciu gwiazdek, a to oznacza, że oferują swoim pasażerom oraz pieszym podczas kolizji, najwyższy stopień bezpieczeństwa.

Specjaliści Euro NCAP byli pod wrażeniem wyników, jakie uzyskało Volvo XC60: ochrona pasażerów dorosłych – 98 proc., ochrona przewożonego dziecka – 87 proc., ochrona pieszych – 76 proc., a ocena asystentów bezpieczeństwa to 95 proc. Podczas zderzenia z barierą odkształcalną kierowca i pasażerowie są dobrze zabezpieczeni, nie grożą im obrażenia. Podobny wynik uzyskano podczas zderzenia bocznego. Zagłówki dobrze chronią przed urazami odcinek szyjny kręgosłupa. Wysoko oceniono autonomiczny układ hamowania awaryjnego pozwalający uniknąć kolizji w mieście. Volvo XC60 zapewnia także dobrą ochronę pieszych – jedyne zagrożenie podczas kolizji pieszego z autem stanowią słupki boczne oraz podstawa przedniej szyby.

Podczas testów zderzeniowych realizowanych przez niezależną organizację EuroNCAP bezpieczeństwo aut sprawdzane jest w kilku próbach. Pierwszą jest zderzenie połową szerokości auta z barierą odkształcalną. Drugie zderzenie następuje całą szerokością przedniej części auta, kolejne to zderzenie boczne. Sprawdza się też bezpieczeństwo przewożonego dziecka (6- oraz 10-letniego), ochronę pieszych i tzw. asystentów bezpieczeństwa (układy elektroniczne).

W naszej galerii publikujemy najnowsze wyniki testów zderzeniowych EuroNCAP ośmiu samochodów, które uczestniczyły w najnowszej sesji. Każde auto otrzymuje ocenę ogólną od jednej do pięciu gwiazdek. Oprócz tego przyznawane są oceny w poszczególnych kategoriach, za ochronę: pasażerów, dzieci, pieszych oraz za systemy elektroniczne zwiększające bezpieczeństwo. W każdej z tych kategorii podajemy ocenę w punktach oraz procentową, wskazującą jak dużo brakuje do ideału.