Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ferrari 575

Ferrari 575

Ferrari 575

Ferrari 575M to sportowy samochód osobowy typu GT produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 2002 roku jako następca modelu 550 Maranello.

W rzeczywistości 575M był tylko delikatnie z zewnątrz zmodyfikowaną wersją poprzednika z większym silnikiem. Nazwa pochodzi od pojemności jednostki napędowej, a litera „M” od włoskiego słowa „modificato”, czyli „modyfikacja”.

W porównaniu do 550, auto planowano produkować jedynie jako 2-drzwiowe coupe (Maranello), jednak w 2005 roku zaprezentowano wersję targa o nazwie Superamerica (tylko 559 wyprodukowanych egzemplarzy), która oprócz ciekawego rozwiązania dachu, miała nieco więcej mocy. Odsuwany dach został wykonany z włókna węglowego, a aby podziwiać niebo, należało go...obrócić o 180 stopni – tym samym dach „kładł” się wzdłuż linii auta na klapie bagażnika.

Od 2003 roku dostępna była sekwencyjna skrzynia biegów zaadaptowana z bolidu F1, która, podobnie jak zawieszenie, miała różne tryby pozwalające na ostrzejszą jazdę. Rok później można było zamówić torowe zawieszenie, które dostarczało wiele wrażeń poza drogami publicznymi.

Do napędu służyła 5,75-litrowa V12-ka generująca 515 (Maranello) lub 540 (Superamerica) KM. Moc kierowana była na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej lub sekwencyjnej.

W 2006 roku zakończono produkcję Ferrari 575M, a jego następcą został 599 GTB Fiorano.

Ferrari 575 - generacje

Ferrari 575 (2002&nbsp-&nbsp2006)

Ferrari 575 (2002 - 2006)

Ferrari 575 - powiązane artykuły

Zapomniane supersamochody w opuszczonym salonie

Zapomniane supersamochody w opuszczonym salonie

Rzadkie i cenione Porsche Carrera GT stoi zakurzone w opuszczonym salonie Ferrari w Chinach. Oprócz niego można tam znaleźć Ferrari 575 Superamerica oraz Corvette C5 Z06.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech