Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti

Ferrari 612 Scaglietti to sportowe GT produkowane przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 2004 roku jako następca modelu 456, a nazwę zawdzięcza jednemu z najwybitniejszych inżynierów marki – Sergio Scagliettiemu.

Subtelne nadwozie zostało zaprojektowane przez Pininfarinę, dzięki czemu ma pasujące do charakteru auta kształty i włoski styl. 612 Scaglietti jest autem typu 2+2, co oznacza że mogą się nim poruszać 4 dorosłe osoby. Dalekie podróże w pełnym składzie nie są jednak wskazane, bowiem bagażnik ma zaledwie nieco ponad 200 litrów pojemności.

Pod przednią maską kryje się widlasty silnik 12-cylindrowy generujący 540 KM z 5,75 litra pojemności. Moc kierowana jest na tylną oś za pomocą 6-biegowej manualnej lub sekwencyjnej (zaadaptowanej wprost zw świata F1) skrzyni biegów.

W 2011 roku zakończono produkcję Ferrari 612 Scaglietti, a jego następcą został model FF.

Ferrari 612 Scaglietti - generacje

Ferrari 612 Scaglietti (2004&nbsp-&nbsp2011)

Ferrari 612 Scaglietti (2004 - 2011)

Ferrari 612 Scaglietti - powiązane artykuły

Najbardziej awaryjne samochody w testach długodystansowych

Byliśmy w parku rozrywki Ferrari Land. Czy warto się tam wybrać?

Ferrari to jedna z najwspanialszych marek motoryzacyjnych i ma fanów na całym świecie. Miłość do Ferrari jest tak silna, że powstają nawet parki rozrywki w całości poświęcone kulcie przedsiębiorstwa z włoskiego Maranello. Byliśmy na tegorocznym otwarciu jednego z nich. Czy będąc pasjonatem motoryzacji, warto się tam wybrać? Postanowiliśmy to sprawdzić i odwiedziliśmy Ferrari Land w Tarragonie.

Materiały Premium

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

  • Volkswagen Passat na początku nic nie zapowiadało wielkiego sukcesu tego modelu

    Na świecie Volkswagen Passat był przez dziesięciolecia synonimem samochodu rodzinnego, u nas jako nowe auto służył przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, których w latach 90. XX w. zaczęło w Polsce gwałtownie przybywać – jeździli nim m.in. przedstawiciele handlowi, i to nie tylko niemieckich firm.

  • Volkswagen Golf to wzorzec auta kompaktowego

    Volkswagen Golf jest bardzo popularny i wszechobecny. U nas nie tak bardzo jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale jednak. Kompaktowy Volkswagen jest przyczyną, dla której najpopularniejsze auto świata – Toyota Corolla – nie ma w Niemczech większych szans.

  • Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

    Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.

  • 20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

    Te samochody pokochali użytkownicy na całym świecie. Oto najchętniej kupowane auta wszech czasów w zestawieniu od 1. do 20. miejsca. Niektóre modele wydają się nieśmiertelne, a jednak ich produkcja została zakończona. Dobrym przykładem jest Volkswagen Garbus. Jego nowoczesne wydanie nie zyskało globalnej popularności.

  • Ford F-150 to ulubiony pojazd Amerykanów

    Ford F-150 powstał według zasady "Think big!" Pięciolitrowa pojemność skokowa, 401 KM mocy i 6,19 m długości – nasz samochód z 2017 r. robi ogromne wrażenie, chociaż w ramach serii F jest raczej „baby-pick-upem”.

  • Toyota Corolla - najpopularniejsze auto wszech czasów

    Bez fajerwerków i hałasu, za to niezmiennie na stałym kursie do sukcesu. Jak to możliwe, od dekad pokazuje Toyota Corolla. Od debiutu pierwszej Corolli w 1966 r. Japończykom udało się na całym świecie sprzedać w 12 generacjach, wraz z różnymi pokrewnymi modelami, imponującą liczbę bliską 50 mln egzemplarzy, swojego bestsellera.

  • Najlepsze benzynowe silniki ostatnich lat. Te najprostsze okazują się najbardziej trwałe!

    Mniejsza moc z litra, ale wyższa trwałość – oto charakterystyka silnika wolnossącego na tle jednostki z turbo. Warto taki silnik w ogóle rozważać?

  • Branża przeżywa kryzys, ale te firmy zarabiają krocie

    Liczba pierwszych rejestracji samochodów osobowych w Europie mocno spada, ale nie każda firma to odczuwa. W pierwszym półroczu 2022 r. Audi zarabiało dziennie średnio… ponad 27 mln euro. Inne spółki koncernu Volkswagena też zanotowały ogromne zyski - "dniówka" Porsche przekraczała 19 mln euro.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech