Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Ferrari California

Ferrari California

Ferrari California

Ferrari California to kabriolet włoskiej marki produkowany z myślą o przemierzaniu nadmorskich bulwarów. Auto zaprezentowano w 2008 roku i zawierało wiele, sprawdzonych w innych modelach nowinek technicznych np. system kontroli trakcji F1-Trac. Standardem były także m.in. karbonowo-ceramiczne hamulce.

Ferrari California jest także pierwszym autem spod znaku czarnego rumaka, wyposażony w sztywny, składany dach (złożenie zajmuje ok. 15 sekund) i silnik umieszczony z przodu. Pod maską znajdowała się jednostka V8 o pojemności 4,3 litra i mocy 460 KM (zaadaptowana z modelu F430), a by zapewnić korzystny rozkład masy, 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynię biegów umieszczony przed tylną osią. Do wyboru stoi także 6-biegowa przekładnia manualna. Nadwozie zostało zaprojektowane przez znane studio Pininfarina, a zainteresowanie autem było tak duże, że na egzemplarze trzeba było czekać nawet 3 lata.

W 2012 roku przeprowadzono pierwszy facelifting auta. Był on jednak bardzo symboliczny, a zmianie uległ m.in. przedni grill, a jednostkę wzmocniono o 30 KM. Dzięki odchudzeniu nadwozie o 30 kg, przyspieszenie do 100 km/h spadło o 0,2 sekundy do poziomu 3,8 sekundy. 2 lata później przeprowadzono kolejny, bardziej znaczący facelifting.

Oprócz wyraźnych zmian zewnętrznych, które wyszły Ferrari na dobre, zmieniło się serce Californii, a do nazwy dodano literę „T”. Po raz pierwszy od dłuższego czasu, zdecydowano się zastosować turbosprężarkę. W tym przypadku zamontowano nawet dwie. Silnik V8 o pojemności 3,8 litra rozwijał moc 560 KM. Takie zmiany zostały wymuszone przez nowe normy spalin narzucone przez UE.

Głównym konkurentem Ferrari California jest Porsche 911 Turbo Cabrio.

Ferrari California - generacje

Ferrari California I (2008&nbsp-&nbsp2013)

Ferrari California I (2008 - 2013)

Ferrari California II (2014&nbsp-&nbsp)

Ferrari California II (2014 - )

Ferrari California - powiązane artykuły

10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

Audi wróciło do luksusowych aut po 56 latach przerwy, Skoda do Superba po 52 latach, a Fiat do "pięćsetki" po 32-letniej pauzie. Czy słusznie? Które wielkie comebacki skończyły się sukcesem, a które fiaskiem?

Czy wiedziałeś(-aś), że Polacy stylizowali te samochody? Wśród nich są BMW, Audi, Jaguar i Ferrari!

Czy wiedziałeś(-aś), że Polacy stylizowali te samochody? Wśród nich są BMW, Audi, Jaguar i Ferrari!

Syrena, Beskid i Wars to nie wszystko. Polski wkład w samochodowy design nie skończył się wraz z PRL-em – on się dopiero na dobre zaczął. Nasi rodacy stoją za wyglądem doskonale znanych modeli, w tym najnowszego BMW X1.

Najciekawsze „złomy” z aukcji w Dubaju

Najciekawsze „złomy” z aukcji w Dubaju

O amerykańskich firmach handlujących samochodami rozbitymi, popowodziowymi i powindykacyjnymi słyszał już chyba każdy. Ale Copart działa też od pewnego czasu na Bliskim Wschodzie, tyle że z jedną drobną różnicą: trzon oferty stanowią tam nie Toyoty ani Kie, lecz najdroższe modele Ferrari, Lamborghini, AMG, Porsche i Rolls Royce’ów

Lans cudzą furą – ile trzeba wydać, żeby przez jeden dzień jeździć jak milioner?

Lans cudzą furą – ile trzeba wydać, żeby przez jeden dzień jeździć jak milioner?

Sportowe, luksusowe auta za setki tysięcy złotych to symbol statusu społecznego – w dodatku taki, którym stosunkowo łatwo się można pochwalić. Żeby jeździć takim samochodem, nie trzeba mieć milionów na koncie – auto można przecież wypożyczyć. Wyjaśniamy ile to kosztuje i jakie pułapki mogą się z tym wiązać

Ferrari California do poprawki w Polsce – nagłośnienie na nowo

Ferrari California do poprawki w Polsce – nagłośnienie na nowo

Nawet Ferrari może pozostawiać niedosyt. Okazuje się, że fabryczne nagłośnienie pod względem jakości nie imponuje. Oto jak poprawiono firmowy zestaw audio w modelu California.

Tysiąc tysięcy złotych – wstęp do świata Ferrari

Tysiąc tysięcy złotych – wstęp do świata Ferrari

Tysiąc tysięcy złotych – tyle kosztuje wstęp do świata Ferrari, czyli 560-konne cabrio California T. Zasmakowaliśmy go na ulicach Warszawy. Ale apetyt na Ferrari tylko wzrósł...

Genewa 2014: Ferrari California T oficjalnie

Genewa 2014: Ferrari California T oficjalnie

Projekt 149M będzie jedną z gwiazd międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie (6-16.3. 2014). Pod tym oznaczeniem ukrywa się Ferrari California po face liftingu.

Ferrari California w interpretacji firmy Novitec

Ferrari California w interpretacji firmy Novitec

Czasami nawet właściciele takich aut jak Ferrari pragną mieć jeszcze więcej mocy. W przypadku zwykłych samochodów rozwiązaniem jest wybór mocniejszej wersji silnikowej. W przypadku aut sportowych klienci często sięgają po ofertę tunerów

Luksus na miarę naszych czasów

Luksus na miarę naszych czasów

Luksus kojarzy się z wygodą, przyjemnością i prestiżem. Luksusowy - oznacza "lepszy", "wyjątkowy", "zapierający dech w piersiach"… Luksus "lubi" ekskluzywność… dostępny jest tylko dla nielicznych.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test