Fiat Albea to samochód osobowy klasy średniej-niższej produkowany przez włoski koncern. Auto zadebiutowało w 2002 roku jako następca modelu Siena (w Brazylii, Albea znana była jako II generacja Sieny) w ramach projektu światowego samochodu typ 178.
Albea występowała jedynie jako 4-drzwiowy sedan i mimo iż nadwozie zostało zaprojektowane przez znanego Giorgetto Giugiaro, nie zachwycało ono wyglądem. Samochód w rzeczywistości był nieco unowocześnioną wersją swojego poprzednika – korzystał z wielu rozwiązań technicznych, ale miał świeższy design.
Co ciekawe, mimo iż Siena oraz jego 5-drzwiowy odpowiednik kombi – Palio Weekend, montowane zresztą m.in. w Polsce, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem na naszym rynku, to w wyniku kiepskich wyników sprzedaży, Fiat postanowił wycofać Albeę z polskiego rynku w 2007 roku. Wcześniej jednak, bo w 2004 roku, auto przeszło lifting. Największą zmianę przeszedł pas przedni, choć drobne zmiany dotyczyły także tylne części auta. Mimo skromnych rozmiarów zewnętrznych, Fiat może się pochwalić przyzwoitą pojemnością bagażnika – ma aż 515 litrów.
Do napędu Albei używano wyłącznie jednostek benzynowych. Miały one pojemność 1.2, 1.4 lub 1.6 litra i generowały kolejno 60 lub 80, 77, 103 KM. Po lifitngu, w ofercie pozostała 80-konna jednostka 1.2 oraz 77-konny silnik 1.4. Moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub półautomatycznej.
W 2010 roku zakończono produkcję Fiata Albei. Jej rywalem była m.in. Dacia Logan.