Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Fiat Strada

Fiat Strada

Fiat Strada

Fiat Strada to użytkowy samochód typu pick-up produkowany przez włoski koncern głównie w Brazylii. Auto jest kolejną wersją nadwoziową modelu Palio i należy do Projektu 178, który zakładał produkcję wielu samochodów i różnych nadwoziach opartych na tej samej technice.

I generacja zadebiutowała w 1999 roku. Pod maską znajdowały się te same silniki co w przypadku innych wersji nadwoziowych, czyli 2 jednostki benzynowe o pojemności 1,2 i 1,6 litra o mocy odpowiednio 73 i 100 KM oraz jeden 1,7-litrowy turbodiesel o mocy 79 KM. Auto miało napęd na przednie koła i wyposażone zostało w 5-biegową przekładnię manualną. Ładowność auta wynosiła do 700 kg, to można uznać za zadowalający wynik.

W 2001 roku pojawiła się II generacja Fiata Strady, a za jej stylistykę odpowiadał znany projektant Giorgetto Giugiaro. 2-miejscowe auto tym razem nie miało silników benzynowych inżynierowie zdecydowali się wyłącznie na jednostki wysokoprężne. I tak pod maską znalazł się wolnossący, 1,9-litrowy diesel o mocy 69 KM, lub w wersji JTD z turbodoładowaniem o mocy 80 KM. Pojawiła się także uterenowiona wersja Adventure. Charakteryzowała się ona terenowymi dodatkami, takimi tak plastikowe osłony i poszerzenia błotników. Oprócz tego nieznacznie zwiększono prześwit.

Za stylistykę III generacji Strady, która pojawiła się w 2004 roku, również odpowiadał włoski projektant Giugiaro. Do wyboru były 3 wersja auta - ze standardową kabiną, z przedłużoną kabiną oraz Adventure. Ładowność dwóch ostatnich wynosiła 685 kg, a pierwszej o 20 kg więcej.

W zależności od rynku, Fiat oferował różne silniki. W Polsce dostępna była wysokoprężna jednostka 1,3 JTD o mocy 85 KM. W innych krajach oferowano także silniki benzynowe o pojemnościach 1.2, 1.4, i 1.6 litra.

Od 2007 roku była dostępna IV generacja pick-upa Fiata. Podobnie jak poprzednik był oferowany w kilku wersjach – do oferty dołączyła odmiana z podwójną kabiną oraz skrzynią ładunkową. W 2009 roku auto przeszło facelifting, który sprawił, iż samochód był bardzo podobny do produkowanej równocześnie Linei.

Pod maską Strady znalazły się silniki o pojemności 1,4 i 1,8 litra przystosowane do jazdy na benzynie z etanolem. Oprócz tego, można było zamówić także silnik benzynowy MultiJet o pojemności 1,3 litra i mocy 95 KM.

Głównym konkurentem Fiata Strada jest Dacia Logan Pick-Up.

Fiat Strada - generacje

Fiat Strada (1996&nbsp-&nbsp)

Fiat Strada (1996 - )

Fiat Strada - powiązane artykuły

Fiat Strada, czyli pickup po włosku

Fiat Strada, czyli pickup po włosku

W Europie Fiat Strada już dawno przeszedł do historii. Tymczasem za oceanem Strada, którego konstrukcja sięga czasów Fiata Uno, doczekała się nowej wersji. Oto nowe wcielenie najpopularniejsza pickupa Brazylii.
Ram 700 – meksykański klon Fiata

Ram 700 – meksykański klon Fiata

Ten model znamy pod inna marką. Tym razem koncern FCA zamierza z nim wkroczyć na nowe rynki.
Strada vs. Logan - pojedynek pikapów

Strada vs. Logan - pojedynek pikapów

Od zakończenia produkcji Polonezów Trucków honoru segmentu lekkich pikapów bronił w Polsce wyłącznie Fiat Strada. Teraz dołączyła do niego Dacia Logan pick-up - niepozorna debiutantka, która ma szanse ponownie spopularyzować nad Wisłą małe pikapy.
Fiat Strada: mały włoski pickup

Fiat Strada: mały włoski pickup

Polski rynek pickupów rozwija się w bardzo szybkim tempie, nie dziwi więc coraz większa liczba przedstawicieli tego segmentu. Wchodzący właśnie do sprzedaży Fiat Strada powinien mieć jednak ułatwione zadanie, gdyż w klasie małych pickupów nie ma obecnie żadnego konkurenta.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech