Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai Equus

Hyundai Equus

Hyundai Equus

Hyundai Equus to luksusowa limuzyna i jednocześnie flagowy model koreańskiego koncernu. I generacja auta pojawiła się w 1999 roku, a na Bliskim Wschodzie znana jest pod nazwą Centennial.

4-drzwiowe nadwozie było dostępne w standardowej wersji lub z przedłużonym rozstawem osi – wtedy jego długość osiągała aż 5335 mm. Do napędu blisko 2-tonowego Hyundaia posłużyły 2 silniki benzynowe – widlasta „szóstka” lub „ósemka”. Pierwszy z nich miał 3,6 litra pojemności i 220 KM. Większa, 4,5-litrowa jednostka rozwijała 260 KM więcej, a po faceliftingu z 2003 roku, w ofercie pozostał tylko silnik V8 wzmocniony o 6 KM.

Co ciekawe, auto na masce i grillu zamiast loga marki nosiło znaczek specjalnie stworzony do tego modelu, miało to odwzorowywać indywidualny i ekskluzywny charakter Equus'a.

W 2009 roku na rynku pojawiła się II generacja limuzyny Hyundaia. Stylistyka uległa znaczącej zmianie a nadwozie nabrało dynamicznych i bardziej majestatycznych kształtów upodabniając się do swoich rywal z BMW i Mercedesa. Wewnątrz może nas czekać nie lada niespodzianka, bowiem jakość materiałów i wykończenia są na naprawdę wysokim poziomie i dbają o odpowiedni poziom luksusu. Auto można zamówić podobnie jak poprzednika także z przedłużonym rozstawem osi, a w odmianie 4-osobowej, z tyłu otrzymamy 2 oddzielne fotele. Lista dodatkowych opcji jest bardzo długa i zawiera wiele ekskluzywnych pozycji pozwalających poczuć się jak u zachodnich konkurentów.

Tylne koła są napędzane za pośrednictwem 6- lub 8-biegowego automatu, a sercem tej limuzyny jest 3,8-litrowy silnik V6 lub jeden z dwóch V8 o pojemności 4,6 oraz 5 litrów. Najmniejsza jednostka ma 290 KM, słabsza widlasta „ósemka” - 366 KM a topowa wersja dysponuje mocą 435 KM!

W 2016 roku zakończono jego produkcję, a następcą jest model Genesis G90.

Głównymi rywalami Hyundaia Equus są m.in. BMW serii 7, Mercedes klasy S oraz Lexus LS.

Hyundai Equus - generacje

Hyundai Equus I (1999&nbsp-&nbsp2009)

Hyundai Equus I (1999 - 2009)

Hyundai Equus II (2009&nbsp-&nbsp)

Hyundai Equus II (2009 - )

Hyundai Equus - powiązane artykuły

Hyundai dobry dla króla

Hyundai dobry dla króla

Koreański producent, firma Hyundai, z marki o słabej renomie stała się na przestrzeni lat groźnym konkurentem cenionych niemieckich samochodów. Nowy model rzuca rękawicę Mercedesowi Klasy S.

MosIAS: Hyundai Equus

MosIAS: Hyundai Equus

Koreański samochód, który będzie w stanie na równi konkurować z flagowymi modelami Audi, BMW, Lexusa i Mercedesa? To, co jeszcze kilka lat temu wydawało się niemożliwe, stało się rzeczywistością.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test