Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai Pony

Hyundai Pony

Ikona samochodu

Hyundai Pony jest kompaktowym samochodem osobowym produkowanym przez południowokoreański koncern. Auto pojawiło się w 1975 roku i było pierwszym, w pełni samodzielnie przez Hyundaia zaprojektowanym samochodem, jednak niektóre podzespoły pochodziły m.in. od Mitsubishi (silniki i skrzynie) oraz od Forda.

Początkowo w sprzedaży znalazł się jedynie sedan, jednak w kolejnych latach wprowadzono też pick-upa, kombi, a w 1980 roku - hatchbacka. Pierwszy rok produkcji ograniczył się także do sprzedaży na rynku rodzimym Pony I generacji był bardzo przyjazny dla oka - nie bez powodu, bowiem za jego stylistykę odpowiadał Giorgetto Giugiaro. Pod maską znalazły się benzynowe silniki 4-cylindrowe 1.2/64 KM, 1.4/68 KM oraz 1.6/74 KM.

W 1982 roku zadebiutowała II generacja Hyundaia Pony. Co ciekawe, auto odniosło ogromny sukces na rynku kanadyjskim, podczas gdy próby wprowadzenia go na rynek USA zakończyły się fiaskiem z powodu niespełnienia norm emisji spalin. Pod względem stylistycznym auto straciło w porównaniu do poprzednika - pojazd utracił elegancką linię i modne w latach 70. chromy. Nadwozie zostało zdominowane przez „ekierkowe” kształty i plastikowe detale.

II odsłona Pony występowała jako 5-drzwiowy hatchback oraz 2-drzwiowy pick-up. Pod maską znalazły się te same jednostki, z tymże 1,4-litrowy silnik został wzmocniony do 70 KM. Moc kierowana była na tylne koła za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 3-stopniowej automatycznej.

Z Europy pojazd został wycofany bardzo szybko, bo już w 1985 roku, kiedy to nadszedł jego następca - 3. odsłona Hyundaia Pony (X1). Z uwagi na popularność w Kanadzie, sprzedaż trwała tam jeszcze do 1988 roku. Bliźniaczym modelem Pony X1 był Excel, który był głównie skierowany na rynek Stanów Zjednoczonych. Był to pierwszy samochód Hyundaia z napędem na przednią oś. Nadwozie zachowało swoje kształty, a modernizacji poddano m.in. reflektory, zderzaki, atrapę chłodnicy oraz wnętrze. W ofercie znalazł się hatchback w odmianie 3- oraz 5-drzwiowej, a także sedan. Do napędu wciąż służyły tylko benzyniaki: 1.3/58 lub 72 KM oraz 1.5/72 lub 84 KM. Wybór skrzyni biegów nie uległ zmianie.

IV generacja Hyundaia Pony (X2), która weszła do sprzedaży w 1989 roku, była na dobrą sprawę jedynie modelem X1 poddanym liftingowi. Niektóre linie zostały wygładzone, unowocześniono pas przedni oraz wnętrze. Wybór jednostek napędowych nie uległ zmianie, z kolei w ofercie przekładni pojawił się nowy, 4-biegowy „automat”.

W 1995 roku zakończono produkcję Hyundaia Pony, a jego następcą został model Accent.

Hyundai Pony - generacje

Ikona samochodu

Hyundai Pony I (1975 - 1982)

Ikona samochodu

Hyundai Pony II (1982 - 1990)

Ikona samochodu

Hyundai Pony III (1985 - 1990)

Ikona samochodu

Hyundai Pony IV (1990 - 1994)

Hyundai Pony - powiązane artykuły

Hyundai Pony Coupe nie dotrwał do naszych czasów. Teraz odbuduje go inna legenda

Hyundai Pony Coupe nie dotrwał do naszych czasów. Teraz odbuduje go inna legenda

Za pół roku poznamy najnowszy prototyp Hyundaia, który zadebiutował... blisko pół wieku temu. Jak to możliwe? I co ma z tym wspólnego jeden z najwybitniejszych samochodowych stylistów wszech czasów?

Hyundai Pony EV – elektryzujący klasyk

Hyundai Pony EV – elektryzujący klasyk

W latach 90. XX wieku aktualna wówczas generacja Hyundaia Pony wzbudzała na polskich drogach prawdziwy szał. Nie był to co prawda szczyt techniki ani designu, ale stanowił jakże miłą odmianę od szarej codzienności. Jak widać, sentyment do Pony mają też Koreańczycy, bo pokazali model I generacji, tyle że odrestaurowany i... podrasowany elektrycznym napędem oraz elementami inspirowanymi modelem Ioniq 5. Efekt? Niemal piorunujący.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test