• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Kia Cadenza

Kia Cadenza

Ikona samochodu

Kia Cadenza to limuzyna klasy średniej-wyższej produkowana przez południowokoreański koncern motoryzacyjny. Auto weszło do produkcji w 2009 roku i zastąpiło model Opirus. Nadwozie budziło pozytywne emocje – linie były stosunkowo łagodne i eleganckie, a jednocześnie nie zabrakło akcentów o agresywnym wyglądzie.

Wnętrze dawało poczucie komfortu i nuty luksusu. W skład wyposażeni auta mgły wchodzić takie udogodnienia jak wentylowane fotele, elektryczna regulacja długości siedziska czy podgrzewana kierownica. Cadenza mogła przewieźć do 5 osób, lecz rzecz jasna o wiele wygodniej było podróżować w 4. Bagażnik z kolei dawał do dyspozycji aż 451 litrów przestrzeni.

Pod maską znalazły się wyłącznie jednostki benzynowe. Najmniejszy silnik miał 2 litry pojemności o rozwijał 165 KM, natomiast topowa odmiana oferowała 3,5-litrową V6-tkę o mocy 290 KM. Przy masie oscylującej wokół 1,6 tony, skutkowało to bardzo zadowalającą dynamiką. 6-biegowa przekładnia automatyczna napędzała wyłącznie przednią oś.

W 2014 roku przeprowadzono facelifting limuzyny Kii. Główną zmianą, był nowy pas przedni, a oprócz tego dodano także kilka pozycji na liście wyposażenia. W 2016 roku na rynek weszła II generacja Cadenzy. Można odnieść wrażenie iż nadwozie urosło i zrobiło się bardziej masywne, a zarazem dynamiczne. Auto jeszcze bardziej zyskało na elegancji a podstawowe wyposażenie wewnątrz, pozytywnie zaskakuje. Na liście opcjonalnych dodatków figurują takie pozycje jak np. indukcyjna ładowarka telefonu czy czterostrefowa klimatyzacja.

Pod maską z kolei można spotkać benzyniaka o pojemności 2,4 litra i mocy 190 KM w podstawowej wersji, mocniejszy, 3,3-litrowy silnik V6 o zapłonie iskrowym rozwijający 290 KM, a także jednego, 2,2-litrowego turbodiesla o mocy 202 KM. Na rynku amerykańskim natomiast, dostępna jest tylko benzynowa jednostka V6. Wszystkie silniki współpracują z 8-stopniowym automatem. Głównymi konkurentami Kii Cadenza są Acura RLX oraz Honda Legend.

Kia Cadenza - generacje

Ikona samochodu

Kia Cadenza (2009 - )

Kia Cadenza - powiązane artykuły

Praktyczne kombi nie tylko dla rodziny. Jak wypada Fiat za ponad 100 tys. zł?

Nowa Kia K8 – zaskoczenia (już) nie ma!

Kiedyś może ktoś byłby zdziwiony, gdyby tak narysowane auto pokazał koncern z Korei… Dziś przyzwyczailiśmy się do tego, że prawie każda nowa Kia i Hyundai zwracają na siebie uwagę ciekawym designem. Zaskoczeni to bylibyśmy właśnie wtedy, gdyby jakaś nowa Kia okazała się „zwykła”.

Materiały Premium

  • Piętnaście sposobów na upał w samochodzie bez klimatyzacji

    Kiedy temperatura przekracza 30 stopni, w nasłonecznione dni, w rozgrzanym aucie może być nawet 50 stopni ciepła. Jak przetrwać taki upał w samochodzie bez klimatyzacji?

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech