Auto Świat Kia Provo: interesujący koncept

Kia provo ma 3,88 m długości, 1,77 m szerokości oraz 1.35 m wysokości i rozstaw osi wynoszący 2,53 m. Pojazd cechuje się nowoczesnym designem. Ukryty za taflą szklaną najnowszy wariant „tygrysiego nosa” łączy się płynnie ze „schreyerowskimi” reflektorami skomponowanymi z 850 programowalnych diod LED, które służyć mogą jako światła do jazdy dziennej lub drogowe, albo jako oświetlenie czysto fantazyjne.

Detale podkreślone są pomarańczowy kolorem, kontrastującym z szaro-zielonym nadwoziem. Szeroka szyba czołowa przesłania niejako przednie słupki nadwozia i bezramkowe drzwi. Pojazd osadzono na robiących wrażenie, 19-calowych felgach z aluminium.

Samochód wyposażono w hybrydowe źródło zasilania. Do napędu zastosowano turbodoładowany silnik benzynowy 1.6 GDI o mocy 204 KM oraz jednostkę elektryczną o mocy 45 KM, która w miarę potrzeby zaczyna napędzać koła tylne podczas przyspieszania i ciasnych zakrętów. Silnik elektryczny może być włączany przyciskiem na tablicy rozdzielczej do bezemisyjnej, powolnej jazdy w ruchu miejskim. System pozwala odzyskiwać energię podczas hamowania. Całości dopełnia dwusprzęgłowa 7-stopniowa skrzynia biegów.

Deskę rozdzielczą tworzy pojedynczy panel z włókna węglowego. W panelu wskaźników znajdują się dwa „zegarowe” wyświetlacze cyfrowe oraz mniejszy wyświetlacz środkowy, który pozwala programować odczyt różnych danych i funkcji.

Ciekawa jest także konstrukcja foteli przednich – to jednolity panel pokryty konturowaną skórą. Aby ułatwić zajmowanie tylnych siedzeń oparcia foteli można obracać do wewnątrz kabiny – zamiast tradycyjnie odchylać je wprzód.

Kia Provo to koncept bez jakichkolwiek szans na produkcję seryjną. Auto powstało dla czystej przyjemności i będzie gwiazdą stoiska koreańskiej marki podczas Geneva Motor Show 2013.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków