Zacznijmy od modyfikacji układu napędowego.Wysokoprężna jednostka napędowa 3.0 LR-SDV6, będąca najpopularniejszym wyborem na rynku europejskim, zyskała dodatkowe 11 KM mocygeneruje teraz 256 KM. Kolejną nowością jest 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów ZF, z którą steruje się za pomocą obrotowej dźwigni i łopatkami przy kierownicy. Podstawową jednostką napędową pozostaje 211-konny trzylitrowiec TDV6. Nic nie zmienia się także w przypadku topowego benzynowego motoru 5.0 V8 o mocy 375 KM.

Na zewnątrz nowy Discoverywyróżnia się tylko jednym z dwóch nowych wzorów felg aluminiowych. Zmienił się też kształt inteligentnego kluczyka, a kierownica posiada chromowane elementy. To tyle, jeśli chodzi o zmiany wizualne.

Klienci mają poza tym do wyboru nowe pakiety wyposażenia dodatkowego: HSE Luxury Pack oraz Vision Assist Pack. Piewszy obejmuje: ksenonowe reflektory adaptacyjne, system audio Harmann Kardon Logic7 z 17 głośnikami, skórzane obicia, pełnowymiarowe relingi dachowe, chłodzony schowek, elektryczną regulację kolumny kierowniczej i elektryczny szyberdach. Drugi posiada z kolei z: ksenony z funkcją doświetlenia zakrętów i z automatycznymi światłami drogowymi, system kamery dookólnej z oświetleniem otoczenia samochodu oraz układy wspomagające holowanie – Tow Assist i Tow Hitch Assist.

„Land Rover Discovery 4 z roku modelowego 2012 potwierdza swoją pozycję najwszechstronniejszego samochodu wielozadaniowego na dzisiejszych drogach i bezdrożach. Od wprowadzenia w roku 2009 model ten zdobył aż 36 prestiżowych nagród na całym świecie - powiedział Przemysław Szafrański, Brand Manager Land Rover.