Auto Świat MOST NAPĘDOWY

MOST NAPĘDOWY

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Często można usłyszeć określenie "most sztywny", co oznacza konstrukcjęstosowaną do dziś w samochodach terenowych i ciężarowych - półosienapędowe zamknięte są w sztywnej rurze, która podczas resorowania całasię przechyla, podnosi lub opuszcza, razem z mechanizmem różnicowym

MOST NAPĘDOWY
Auto Świat
MOST NAPĘDOWY

Koła nie zmieniają położenia wobec osi. Zawiesza się ją, stosując resory piórowe lub śrubowe, ale przy śrubowych konieczne jest jeszcze zastosowanie drążka Panharda, wahaczy wzdłużnych, drążków reakcyjnych itp.

Przeciwieństwem mostu sztywnego jest most z niezależnym zawieszeniem kół. Tu nie ma rury, półosie są połączone z mechanizmem różnicowym za pośrednictwem przegubów i podczas resorowania poruszają się niezależnie od siebie i mechanizmu różnicowego.

Most tego typu zawiesza się na wahaczach wzdłużnych lub ukośnych albo np. za pomocą wahaczy poprzecznych. Często stosuje się tu kolumnę resorującą.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki