Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Nissan Tiida

Nissan Tiida

Ikona samochodu

Nissan Tiida to kompaktowy samochód należący do klasy średniej-niższej. Auto zadebiutowało w 2004 roku, choć wtedy nie było jeszcze dostępne w Europie – początkowo pojawiło się w Japonii, a rok później w USA gdzie model nosił nazwę Versa.

Na Starym Kontynencie auto było dostępne w salonach dopiero 3 lata później, gdzie miała zastąpić popularną Almerę. Od początku klient mógł wybierać pomiędzy 5-drzwiowym hatchbackiem a 4 - drzwiowym sedanem. Jego stylistyka jest dosyć nijaka, ponieważ nie wyróżnia go żaden szczególny element. Na nadwozie składają się lekko zaokrąglone „kostkowate” kształty i sporej wielkości światła przednie i tylne w wersji 5-drzwiowej.

Wnętrze również nie należy do najciekawszych, jednak rekompensuje to duża ilość miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Bagażnik miał pojemność 325 litrów, a w przypadku wybrania sedana, pojemność ta wynosiła 500 litrów.

Pod maską znajdowały się silniki benzynowe o pojemności 1.6 oraz 1.8 litra, generujące odpowiednio 110 i 126 KM. Dostępny był także diesel 1.5 dCi konstrukcji Renault o mocy 105 KM. Niestety użytkownicy skarżyli się, iż żaden z tych silników nie zapewniał autu zadowalającej dynamiki. Z jednostkami mogła współpracować 5- i 6-biegowe przekładnie manualne oraz bezstopniowa skrzynia CVT.

W 2011 roku pojawiła się II generacja Tiidy, jednak w Europie auto pojawiło się po 2 latach od inną nazwą (Pulsar) oraz z zupełnie odmienną stylistyką. Auta były jedynie spokrewnione pod względem technicznym, jednak Pulsar korzystał nawet z innych jednostek napędowych. Nissan postanowił jednak jeszcze bardziej skomplikować sprawę, ponieważ bezpośrednim odpowiednikiem II generacji Tiidy na ryku Australijskim jest auto o nazwie... Pulsar. Jednak nie jest to ten sam to oferowany chwilę później w Europie.

Skupmy się jednak na właściwej, 2. odsłonie Nissana z segmentu C. Zbudowano go na tej samej płycie podłogowej co mniejszą Micrę, a przecież był zdecydowanie większy. Występował jako 5-drzwiowy hatchback, ponieważ sedana oferowano od tej pory jako kolejne generacje swoich poprzedników – w Japonii, Meksyku oraz Tajlandii – Sylphy, w USA – Sentra.

Paletę jednostek napędowych ograniczono do 4-cylindrowego silnika benzynowego o objętości skokowej 1.6 litra, który generował 110 KM. Jednostka ta jest łączona z 6-biegową skrzynią ręczną lub bezstopniową przekładnią CVT.

Nissan Tiida - generacje

Ikona samochodu

Nissan Tiida I (2004 - 2012)

Ikona samochodu

Nissan Tiida II (2011 - )

Nissan Tiida - powiązane artykuły

Tak podobne, a tak różne...

Tak podobne, a tak różne...

Ich ojczyzną jest Japonia. Powstały w firmach słynących z wytwarzania solidnych i niezawodnych pojazdów. Pod maskami kryją silniki o pojemności 1.6 litra i mocy 110 KM. Oba są pięciodrzwiowymi hatchbackami, które najlepiej nadają się do jazdy w nocy...

Nissan Tiida Sedan 1.8 Acenta - do Europy (z Japonii przez Amerykę)

Nissan Tiida Sedan 1.8 Acenta - do Europy (z Japonii przez Amerykę)

Nissan Qashqai wypełnił wprawdzie lukę pomiędzy samochodami klasy niższej-średniej, a klasą uterenowionych kompaktów, ale japoński producent proponuje także bardziej konserwatywną alternatywę

Nissan Tiida także w Europie?

Nissan Tiida także w Europie?

Po zeszłorocznym debiucie na rynku japońskim nowego Nissana Tiida z segmentu aut kompaktowych, wiele wskazuje na to, że producent skłoni się do wypuszczenia tego modelu także w Europie.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech