Nissan Tiida to kompaktowy samochód należący do klasy średniej-niższej. Auto zadebiutowało w 2004 roku, choć wtedy nie było jeszcze dostępne w Europie – początkowo pojawiło się w Japonii, a rok później w USA gdzie model nosił nazwę Versa.
Na Starym Kontynencie auto było dostępne w salonach dopiero 3 lata później, gdzie miała zastąpić popularną Almerę. Od początku klient mógł wybierać pomiędzy 5-drzwiowym hatchbackiem a 4 - drzwiowym sedanem. Jego stylistyka jest dosyć nijaka, ponieważ nie wyróżnia go żaden szczególny element. Na nadwozie składają się lekko zaokrąglone „kostkowate” kształty i sporej wielkości światła przednie i tylne w wersji 5-drzwiowej.
Wnętrze również nie należy do najciekawszych, jednak rekompensuje to duża ilość miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Bagażnik miał pojemność 325 litrów, a w przypadku wybrania sedana, pojemność ta wynosiła 500 litrów.
Pod maską znajdowały się silniki benzynowe o pojemności 1.6 oraz 1.8 litra, generujące odpowiednio 110 i 126 KM. Dostępny był także diesel 1.5 dCi konstrukcji Renault o mocy 105 KM. Niestety użytkownicy skarżyli się, iż żaden z tych silników nie zapewniał autu zadowalającej dynamiki. Z jednostkami mogła współpracować 5- i 6-biegowe przekładnie manualne oraz bezstopniowa skrzynia CVT.
W 2011 roku pojawiła się II generacja Tiidy, jednak w Europie auto pojawiło się po 2 latach od inną nazwą (Pulsar) oraz z zupełnie odmienną stylistyką. Auta były jedynie spokrewnione pod względem technicznym, jednak Pulsar korzystał nawet z innych jednostek napędowych. Nissan postanowił jednak jeszcze bardziej skomplikować sprawę, ponieważ bezpośrednim odpowiednikiem II generacji Tiidy na ryku Australijskim jest auto o nazwie... Pulsar. Jednak nie jest to ten sam to oferowany chwilę później w Europie.
Skupmy się jednak na właściwej, 2. odsłonie Nissana z segmentu C. Zbudowano go na tej samej płycie podłogowej co mniejszą Micrę, a przecież był zdecydowanie większy. Występował jako 5-drzwiowy hatchback, ponieważ sedana oferowano od tej pory jako kolejne generacje swoich poprzedników – w Japonii, Meksyku oraz Tajlandii – Sylphy, w USA – Sentra.
Paletę jednostek napędowych ograniczono do 4-cylindrowego silnika benzynowego o objętości skokowej 1.6 litra, który generował 110 KM. Jednostka ta jest łączona z 6-biegową skrzynią ręczną lub bezstopniową przekładnią CVT.