Biorąc pod uwagę gamę kolorów nadwozia i wystroju wnętrza, każdy powinien znaleźć w nowym Citroenie coś dla siebie. Rozbudowana gama silników tylko powiększa możliwość dopasowania samochodu do swoich oczekiwań i potrzeb.

Klienci mogą wybierać spośród 4 poziomów wyposażenia i aż 9 zestawów silnik-skrzynia biegów.

Miłośnicy paliwa bezołowiowego mają do dyspozycji silnik 1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM oraz najmocniejszą w całej gamie jednostkę 1.6 165 KM. Silnik 1.6 jest seryjnie, a silnik 1.2/130 KM, może być zestawiony z automatyczną 6-stopniową przekładnią.

Lusterko C4 Picasso

Dla osób dużo jeżdżących w trasie lub po prostu pokonujących duże odległości Citroen C4 Picasso oferuje 5 wariantów napędu silnikiem diesla. Jednostkę 1.6 BlueHDi można zamówić w wariancie o mocy 100 lub 120 KM – ten mocniejszy może być zamówiony ze skrzynią automatyczną. Tak samo silnik 2.0 BlueHDi/150 KM występuje zarówno z manualną jak i automatyczną skrzynią biegów. Niezależnie od silnika, dopłata za automat wynosi 6 tys. PLN.

W aucie uniwersalnym oprócz walorów użytkowych, jak np. średnica zawracania, która w przypadku C4 Picasso wynosi tylko 10,8 m, często ważne są także osiągi. Wszak często zdarza się, że tylko kilka dodatkowych koni mechanicznych i refleks ratuje sytuację. Pod tym względem nowy Citroen C4 Picasso nie ma się czego wstydzić. W zależności do silnik przyspiesza on do 100 km/h od 12,7 (1.6 BlueHDi/100 KM) do 8,4 s (1.6 THP/165 KM). Do tego nowy Citroen C4 Picasso zużywa niewielkie ilości paliwa. Średnie spalanie nowego francuza oscyluje między 3,8 l ON a 5,6 l Pb95 na 100 km. A to naprawdę dobre wyniki. Nawet w mieście najmocniejszy Citroen C4 Picasso powinien wg katalogu zadowolić się niespełna 7,5 l/100 km.

Duży bagażnik w C4 Picasso

Skoro o osiągach mowa – Citroen to auto oprócz tego, że dynamiczne, także rodzinne. Komfortowo przewiezie 5 osób, a do bagażnika o regularnym kształcie i dużym otworze załadunkowym, pomieści od 537 do 630 l bagażu (w zależności od ustawienia kanapy). Jeśli kierowca jedzie sam i potrzebuje przewieźć coś większego – z Citroenem to żaden problem. Fotele w C4 Picasso po złożeniu dają równą podłogę, a składane oparcie prawego fotela pozwala przewieźć ponad 2 metrowe przedmioty.

Stolik ukryty w fotelu C4

Popularne powiedzenie mówi, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Jednak nowe C4 Picasso wyłamuje się tej teorii. To samochód uniwersalny, w którym dobrze poczuje się zarówno kierowca jak i pasażerowie. I jeszcze jednego można być pewnym – nikt nie zostanie w nim anonimowy. Za sprawą ciekawego designu Citroen C4 Picasso rzuca się w oczy i to w najlepszym tego stwierdzenia znaczeniu.

Czytaj również: Auto dla każdej rodziny - Citroen C4 Picasso

Materiał powstał we współpracy z marką Citroen