Podobnie jak pozostałe modele i30, również i30 Blue produkowany będzie w nowoczesnej fabryce Hyundaia w czeskich Nosovicach.

Hyundai i30 Blue wyposażony w system ISG (Idle Stop and Go) i benzynowy silnik Gamma o pojemności 1,6 ma zużycie paliwa w cyklu mieszanym o 7% mniejsze niż standardowa wersja i30. Dodatkowo system ISG pozwala na redukcję emisji CO2 ze 152g/km do 142 g/km.

"Hyundai i30 Blue rozpoczyna implementację naszej strategii Blue Drive, mającej przyczynić się do popularyzacji ekonomicznych i przyjaznych środowisku pojazdów - system ISG już wkrótce będzie zastosowany w kolejnych modelach. Nasz udział w rynku europejskim podniósł się znacząco w 2009 roku, a i30 Blue jeszcze dodatkowo wzmocni pozycję Hyundaia - klienci w Europie coraz częściej, bowiem dopytują o samochody ekologiczne i charakteryzujące się niskimi kosztami użytkowania. Blue Drive będzie oznaczać zastosowanie ‘czystych’ rozwiązań, które zmniejszą zużycie paliwa i zminimalizują szkodliwe dla środowiska emisje - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes Hyundai Motor Europe.

Technologia ISG sprawdza się idealnie we wzmożonym ruchu miejskim, gdzie istnieje nieustanna potrzeba ruszania i zatrzymywania się. System automatycznie wyłącza silnik, kiedy samochód całkowicie się zatrzyma (skrzynia biegów na luzie), a uruchamia go ponownie natychmiast, jak tylko kierowca naciśnie pedał sprzęgła.

"Przewidujemy, że nowy i30 Blue będzie szczególnie dobrze przyjęty na rynkach europejskich gdzie systemy podatkowe powiązane są z emisją CO2. Co więcej, ten model oraz kolejne z serii Blue Drive pomogą wpłynąć na obniżenie korporacyjnego obciążenia środowiska substancjami węglopochodnymi - dodał Allan Rushforth.

Pierwsze egzemplarze i30 Blue pojawią się w sprzedaży na wybranych rynkach europejskich w maju. Klienci będą mieli do wyboru dwa silniki benzynowe 1.4 i 1.6, zarówno w wersji hatchback, jak i kombi.

Nie ma jeszcze decyzji odnośnie sprzedaży i30 Blue w Polsce.