Produkcja BMW X5 rozpoczęła się pod koniec 1999 roku i trwała do 2006 roku, kiedy to niemiecki producent zdecydował się na wprowadzenie do sprzedaży drugiej generacji pojazdu.

Teraz popularny SUV doczekał się face liftingu. Nowa wersja pojazdu zadebiutuje na targach motoryzacyjnych New York Auto Show w kwietniu.

Główne zmiany objęły zderzaki, które teraz kolorystycznie w większym stopniu nawiązują do barwy nadwozia oraz przednie i tylne światła, które w wyniku modernizacji zyskały nowy kształt.

Zmianie uległo też rozmieszczenie świateł przeciwmgłowych - w poliftingowym modelu X5 znalazły się bliżej wzdłużnej osi pojazdu.

We wnętrzu niemieckiego SUV-a nie wprowadzono radykalanych zmian, jednak producent przygotował liczne usprawnienia tj. m. in. podgrzewana kierownica, 4-strefowa klimatyzacja czy system ostrzegania o zmianie pasa ruchu. Jedynym nowym elementem, zauważalnym na pierwszy rzut oka jest system iDrive wyposażony w 6,5-calowy ekran, który opcjonalnie może zostać zastąpiony przez 8,8-calowy panel.

Pod maską SUV-a znajdzie się turbodoładowny 3,0 litrowy silnik, zaopatrzony w sześć cylindrów pracujących w rzędzie. Jednostka produkująca 302 KM mocy i maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm, pozwoli na rozpędzenie pojazdu do maksymalnej prędkości 235 km/h, przy czym pierwsza "setka" pojawi się na liczniku w ciągu 6,8 s. Średnie zużycie paliwa ma wynieść ok. 10 l/100 km

Producent w gamie silnikowej modelu X5 umieścił także podwójnie doładowaną 4,4-litrową, benzynową jednostkę V8, dysponującą 402 KM mocy oraz dwa wysokoprężne 3,0-litrowe silniki o mocy 302 oraz 241 KM i maksymalnych momentach obrotowych rzędu 600 i 540 Nm. Według zapewnień producenta, model X5 wyposażony w Diesle będzie spalał o ok. 7,5 l/100 km.

Wszystkie silniki będą wspierane przez 8-stopniowe automatyczne skrzynie biegów.

Odświeżone BMW X5 trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w kwietniu tego roku. W Europie samochód będzie dostępny od 5 czerwca, a jego cena wyniesie w przeliczeniu ok. 220 tys. zł.