Ponieważ napinacz powoduje ogromne przeciążenie, w 50 milisekund po uruchomieniu napinacza działać zaczyna jego ogranicznik, w niewielkim zakresie poluzowując pas.

System ten jest bardzo spójny i logiczny: napinacz działa tylko przez bardzo krótki czas, jego zadaniem jest przytrzymanie pasażera jak najbliżej fotela w pierwszej fazie kolizji, dopóki nie rozwinie się poduszka powietrzna.

W miarę postępowania kolejnych faz kolizji, gdy ciało pasażera coraz silniej napiera na pas bezpieczeństwa (w tym momencie występuje największe przeciążenie klatki piersiowej), poduszka jest już gotowa do wychwycenia głowy człowieka - i wówczas ogranicznik napięcia zwalnia nacisk napinacza.

W efekcie przeciążenie klatki piersiowej osoby chronionej takim systemem utrzymuje się stale w granicach niezagrażających urazami, a jednocześnie pasażer jest maksymalnie chroniony przed skutkami kolizji i kontaktem z twardymi elementami wyposażenia kabiny pasażerskiej.