• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot 504

Peugeot 504

Ikona samochodu

Peugeot 504 jest samochodem osobowym klasy średniej – reprezentantem segmentu D. Pojazd zadebiutował w 1968 roku jako następca modelu 404. Co ciekawe, auto było już gotowe kilka miesięcy wcześniej, jednak napięta sytuacja polityczna wymusiła na producencie wtrzymanie się z wypuszczeniem auta na rynek.

504-ka bardzo szybko zdobyło popularność ze względu na dobre właściwości użytkowe, trwałe i komfortowe zawieszenie oraz niezawodne silniki. Już w 1969 roku zdobyła tytuł europejskiego Samochodu Roku. Peugeot 504 początkowo sprzedawany był jako sedan, lecz już w 1969 roku do oferty dołączyło także szykowne i eleganckie coupe oraz cabrio, a w kolejnym roku – pakowne i wszechstronne kombi (Break). Oprócz tego powstawały także pick-upy oraz odmiany z napędem 4x4,za których produkcję odpowiedzialna była firma Dangel.

504-ka wyróżniała się mocnymi, jak na tamte czasy silnikami. Podstawowa jednostka o pojemności 1.8 litra generowała w wersji gaźnikowej 82, a wtryskowej – 97 KM. Na początku lat 70. Do oferty dołączył 2-ltrowy silnik generujący 97, 102 lub 106 KM. Poza tym dostępne były także jednostki wysokoprężne – 1.9 (54 KM), 2.1 (65 KM) oraz 2.3 (69 KM). W 1973 roku, Peugeot wypuścił jeszcze 504-kę L, który miała być odpowiedzią na ówczesny kryzys naftowy. Pojazd wyposażony w 1,8-litrowy silnik o mocy 79 KM. Moment obrotowy w 504-ce przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 3-biegowego „automatu” lub 4-biegowej skrzyni manualnej.

W 1983 roku zakończono produkcję Peugeota 504 w Europie, a jego następcą został model 505, który wykorzystywał w dużej mierze części z 504-ki. W Argentynie produkcja 504-ki trwała do końca lat 90., a w Nigerii, aż do 2006 roku.

Peugeot 504 - generacje

Ikona samochodu

Peugeot 504 (1968 - 1983)

Peugeot 504 - powiązane artykuły

Toyota RAV4 (2000-06) – nadal zdarzają się ciekawe egzemplarze Premium

Limuzyny klasy średniej z lat 70.

Przełom lat 60. i 70. był bardzo ciekawym okresem wśród samochodów klasy średniej. Do tego czasu w tej grupie aut niepodzielnie rządził Mercedes ze swoim modelem W114/115. Jednak konkurencja postanowiła to zmienić i rzuciła firmie ze Stuttgartu wyzwanie w postaci swoich nowych modeli. To wówczas do sprzedaży trafiły m.in. Audi 100 (C1), BMW 520 (E12), Opel Rekord D oraz Peugeot 504.

Materiały Premium

  • Opel Zafira II (2005-14) – auto niedrogie w naprawie, a dostęp do tanich części łatwy

    To niesamowite, jak duże i praktyczne auto udało się zbudować na bazie kompaktowej Astry. Nie dość, że Zafira B ma przestronną część pasażerską i pojemny bagażnik, to w dodatku zmieści się w niej 7 osób (seria), a nieużywane fotele trzeciego rzędu znikają pod podłogą i tworzą równą część ładunkową.

  • Mazda MX-5 (2005-15) – solidny samochód, ale ma kilka punktów zapalnych

    To jeden z najpopularniejszych i najbardziej rozpoznawalnych roadsterów na świecie. Trzecia generacja modelu pojawiła się w 2005 r. i dziś cieszy się sporym zainteresowaniem.

  • BMW i4 M50 – elektryczna "4-ka" czy coś więcej?

    BMW i4 w topowej wersji M50 w sprincie do setki może stawać w szranki z "M4-ką", oferuje funkcjonalność nadwozia 4 Gran Coupé i akustyczny komfort elektryka. W teście pozytywnie zaskoczyło też zasięgiem.

  • Oszczędne auta za 30-50 tys. zł na trudne czasy – TOP 10

    Ceny paliwa biją rekordy, nie zostaje nam nic innego, jak przyjrzeć się modelom na te kryzysowe czasy. Pod lupę bierzemy więc tym razem pojazdy, które nie tylko mało się psują, ale i jak najmniej palą. Lub jadą na prądzie. A do tego nie wydamy na nie fortuny, bo ich cena nie przekracza 50 tys. złotych.

  • Żadna hybryda plug-in nie zrobiła na mnie takiego wrażenia

    Techniczne "uzbrojenie" Artury zostało stworzone od podstaw, ale kumuluje dekadę doświadczeń McLarena w budowie hybryd. Dla wciąż młodej kuźni superaut to początek czegoś dużego i nowego. Na drogach Andaluzji i torze Ascari doświadczyłem możliwości 680-konnej hybrydy plug-in. I podręczyłem jej twórców pytaniami.

  • Silnik 2.0 FSI/TFSI - przyjazny dla środowiska ale nie dla kieszeni

    Silniki 2.0 FSI nie jest pierwszym benzyniakiem tego typu na rynku (prekursorem był silnik 1.8 GDI Mitsubishi — zaprezentowany w 1997 r.), ale bez wątpienia — jednym z częściej występujących na rynku. W teorii silnik 2.0 FSI to oszczędny i ekologiczny napęd, cechujący się znacznie wyższą efektywnością niż benzyniaki z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.

  • Ford S-Max I (2006-15) – świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda

    Van ze sportowymi cechami? Wprowadzając S-Maxa, Ford udowodnił, że to możliwe. Samochód nie tylko jest praktyczny, lecz także świetnie się go prowadzi i nawet dziś nieźle wygląda.

  • Porsche Cayenne Turbo GT – absurdalnie doskonały

    Cayenne’em Turbo GT Porsche łamie prawa fizyki, łącząc ogień z wodą – charakter rodzinnego SUV-a z niemal torową wyścigówką. I robi to w sposób, przez który ten niedorzeczny pomysł wydaje się najlepszy na świecie.

  • Citroen C4 Picasso (2006-13) – świetnie zaprojektowany, niestety nie starzeje się najlepiej

    Znakomicie zaprojektowany i przemyślany Citroen C4 Picasso to van, który niestety nie starzeje się najlepiej. Było kilka nieudanych silników, pojawiał się także problemy z elektroniką, awarie skrzyni zrobotyzowanej. Część egzemplarzy ma pneumatyczne miechy przy tylnej osi, które zapewniają stały prześwit niezależnie od obciążenia.

  • Test 100 tys. km Renault Kadjar – trochę inne, ale dobre

    Nawet bardzo dobre, gdyż Renault Kadjar nasz test ukończyło z piątką na świadectwie. Choć kilka punktów karnych, a także uwag się zebrało. Niektóre zauważone przez nas mankamenty mogą uprzykrzyć życie. Zwłaszcza wymagającym kierowcom. Czy w takim razie możemy Kadjara jednak uznać za samochód godny polecenia?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech