Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot 504

Peugeot 504

Ikona samochodu

Peugeot 504 jest samochodem osobowym klasy średniej – reprezentantem segmentu D. Pojazd zadebiutował w 1968 roku jako następca modelu 404. Co ciekawe, auto było już gotowe kilka miesięcy wcześniej, jednak napięta sytuacja polityczna wymusiła na producencie wtrzymanie się z wypuszczeniem auta na rynek.

504-ka bardzo szybko zdobyło popularność ze względu na dobre właściwości użytkowe, trwałe i komfortowe zawieszenie oraz niezawodne silniki. Już w 1969 roku zdobyła tytuł europejskiego Samochodu Roku. Peugeot 504 początkowo sprzedawany był jako sedan, lecz już w 1969 roku do oferty dołączyło także szykowne i eleganckie coupe oraz cabrio, a w kolejnym roku – pakowne i wszechstronne kombi (Break). Oprócz tego powstawały także pick-upy oraz odmiany z napędem 4x4,za których produkcję odpowiedzialna była firma Dangel.

504-ka wyróżniała się mocnymi, jak na tamte czasy silnikami. Podstawowa jednostka o pojemności 1.8 litra generowała w wersji gaźnikowej 82, a wtryskowej – 97 KM. Na początku lat 70. Do oferty dołączył 2-ltrowy silnik generujący 97, 102 lub 106 KM. Poza tym dostępne były także jednostki wysokoprężne – 1.9 (54 KM), 2.1 (65 KM) oraz 2.3 (69 KM). W 1973 roku, Peugeot wypuścił jeszcze 504-kę L, który miała być odpowiedzią na ówczesny kryzys naftowy. Pojazd wyposażony w 1,8-litrowy silnik o mocy 79 KM. Moment obrotowy w 504-ce przenoszony był na tylną oś za pośrednictwem 3-biegowego „automatu” lub 4-biegowej skrzyni manualnej.

W 1983 roku zakończono produkcję Peugeota 504 w Europie, a jego następcą został model 505, który wykorzystywał w dużej mierze części z 504-ki. W Argentynie produkcja 504-ki trwała do końca lat 90., a w Nigerii, aż do 2006 roku.

Peugeot 504 - generacje

Ikona samochodu

Peugeot 504 (1968 - 1983)

Peugeot 504 - powiązane artykuły

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Chwila prawdy dla Mercedesa. Porównujemy klasyczne sedany

Na początku lat 70. presja na Mercedesa stale rosła – wiele firm wystawiło swoich przedstawicieli do walki w klasie średniej wyższej. Czy firma ze Stuttgartu miała się czego bać? Jak ówcześni konkurenci sprawują się dziś? Sprawdziliśmy jak po latach Mercedes W115 wypada w porównaniu z BMW E12, Audi 100, Oplem Rekordem D i Peugeotem 504 GL.

Te modele kiedyś były dla nas nieosiągalne - teraz są klasykami

Te modele kiedyś były dla nas nieosiągalne - teraz są klasykami

Przełom lat 60. i 70. był bardzo ciekawym okresem wśród samochodów klasy średniej. Do tego czasu w tej grupie aut niepodzielnie rządził Mercedes ze swoim modelem W114/115. Jednak konkurencja postanowiła to zmienić i rzuciła firmie ze Stuttgartu wyzwanie w postaci swoich nowych modeli. To wówczas do sprzedaży trafiły m.in. Audi 100 (C1), BMW 520 (E12), Opel Rekord D oraz Peugeot 504.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test