Kompaktowe wymiary i elektryczny napęd – czy to połączenie stwarza uniwersalny pojazd? Sprawdzamy to podczas porównawczego testu chińskiego MG4 i francuskiego Peugeota e-2008.
MG4 ma elektryczny silnik o mocy 170 KM, dzięki któremu rozpędza się do setki po 8 s, a maksymalna prędkość to 160 km/h
Testowany, chiński elektryk ma na pokładzie baterie o pojemności 51 kWh, testowe zużycie energii to 21,9 kWh/100 km, a zasięg – 268 km
Peugeot e-2008 napędzany jest elektryczną jednostką generującą 156 KM, sprint do setki zajmuje autu 8,9 s, a prędkość maksymalna to 150 km/h
Dzięki akumulatorowi o pojemności 54 kWh Peugeot e-2008, według testowych danych może pokonać maksymalnie 325 km przy średnim zapotrzebowaniu na prąd na poziomie 18,0 kWh/100 km
Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak ten model spisze się w konfrontacji z innym europejskim rywalem. Tym razem samochód staje do walki z elektrycznym Peugeotem e-2008.
MG4 kontra Peugeot e-2008Auto Bild
MG4 kosztuje minimum 125 200 zł, tymczasem za Peugeot e-2008 trzeba zapłacić od 191 550 zł. Zatem różnica na korzyść chińskiego modelu to aż 66 350 zł. Tymczasem to chiński model jest mocniejszy i szybszy. Jak to wypada realnie?
MG4 kontra Peugeot e-2008 – chińskie konie mechaniczne są dynamiczniejsze
Otóż MG4 ma o 14 KM mocniejszy silnik (170 KM wobec 156 KM w Peugeocie), szybciej osiąga setkę (8,0 s vs 8,9 s), a do tego ma wyższą prędkość maksymalną (160 km/h vs 150 km/h). Oczywiście w obu przypadkach ta szybkość jest ograniczona elektronicznie, ale to typowa cecha elektrycznych samochodów.
MG4 wygrywa pod względem dynamiki, za to Peugeot e-2008 okazuje się lepszy w kwestii prowadzenia. Auto zachowuje się spokojnie i podczas jazdy nim ma się wrażenie podróżowania modelem o klasę lepszym niż jest w rzeczywistości.
MG4 kontra Peugeot e-2008Auto Bild
To prawda, że w granicznych sytuacjach wyczuwa się lekką podsterowność, ale pokładowa elektronika wydatnie wspomaga kierowcę w opanowaniu samochodu. Ponadto Peugeot e-2008 ma zawieszenie, które skutecznie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni, a poza tym pracuje ciszej niż u chińskiego konkurenta.
MG4 kontra Peugeot e-2008 – francuski model jest mniej nerwowy
Chiński model nie należy do pojazdów, które uwielbiają dynamiczne przemykanie krętymi odcinkami dróg. Układ kierowniczy nie jest wystarczająco precyzyjny. Podczas jazdy na wprost oczekiwalibyśmy lepszej stabilności, a ponadto podczas pokonywania wszelkich nierówności samochód zachowuje się bardziej nerwowo niż Peugeot e-2008.
Podobne zachowanie zauważyliśmy również podczas gwałtownych manewrów omijania przeszkody. Wprawdzie w razie konieczności ESP skutecznie zapobiega wypadnięciu poza obrany kurs jazdy, ale reaguje ostro, a tym samym wprawia auto w nerwowe zachowanie.
MG4 kontra Peugeot e-2008Auto Bild
Plusem MG4 okazuje się łatwe manewrowanie. To m.in. zasługa średnicy zawracania wynoszącej 10,9 m. Peugeot e-2008 w takiej samej sytuacji potrzebuje 11,3 m. Pamiętajmy jednak, że chiński model ma napęd na tył, a francuski na przód.
W przypadku Peugeota e-2008 bardziej podobało nam się wyprofilowanie foteli. Są obszerne i wygodne, a poza tym zapewniają lepsze podparcie z boku. Z kolei w przypadku MG4 pochwały należą się za niższą pozycję za kierownicą. Dzięki temu prowadzący ma lepsze wyczucie pojazdu.
Peugeot e-2008 – zasięg przemawia za tym modelem
W przypadku elektrycznego modelu jednym z ważniejszych czynników wpływających na komfort użytkowania jest zasięg. Pod tym względem nieznacznie lepszy okazuje się Peugeot e-2008.
W przypadku tego auta po naładowaniu na 100 proc. akumulatorów o pojemności 54 kWh można przejechać maksymalnie 406 km. Tymczasem MG4 ma baterie o pojemności 51 kWh i zasięg 350 km.
MG4 – zasięg dobry do miasta
Tyle dane fabryczne, bo rzeczywisty zasięg jest daleki od obietnic producenta. To wina wysokiego zapotrzebowania na prąd. Dotyczy to szczególnie ciężkiego MG4 (masa własna 1630 kg), które potrafi zużywać średnio 21,9 kWh na 100 km (fabryczne zużycie to 17,0 kWh/100 km). W efekcie zasięg obniża się do 268 km.
Peugeot e-2008 w teście zużył średnio 18,0 kWh/100 km (fabryczne zapotrzebowanie to 15,3 kWh/100 km). Przy takim zapotrzebowaniu na energię zasięg skraca się do 325 km.
Jest jedna dziedzina, w której MG4 z dużą przewagą wygrywa z Peugeotem e-2008 – cena zakupu. Za chiński model zapłacimy 125 200 zł, a tymczasem konkurent z Francji kosztuje minimum 191 550 zł. Auto można mieć taniej (186 750 zł), ale w tym przypadku zastosowano 136-konny silnik i akumulator o pojemności 50 kWh.
Tymczasem MG4 w najdroższej wersji wycenione zostało na 169 900 zł, ale w tej postaci na pokładzie jest bateria o pojemności 64 kWh, a maksymalny zasięg to 450 km. W ofercie jest jeszcze odmiana z akumulatorem o pojemności 77 kWh kosztująca 165 900 zł. W tym przypadku zasięg wynosi aż 520 km.
MG4 kontra Peugeot e-2008 – naszym zdaniem
MG4 to propozycja dla kierowców poszukujących elektrycznego modelu w korzystnej cenie. W tej sytuacji można pogodzić się z nieco gorszym prowadzeniem czy niższym komfortem resorowania. Pamiętajcie tylko, że zasięg będzie wystarczający głównie dla osób podróżujących po mieście. Peugeot e-2008 spodoba się osobom ceniącym wyszukaną stylistykę i jak największy zasięg. Tyle tylko, że samochód jest mniej dynamiczny od chińskiego rywala, a poza tym okazuje się drogi w zakupie.
MG4 kontra Peugeot e-2008 – wyniki pomiarów drogowych
Wyniki testu
MG4
Peugeot e-2008
Przyspieszenie 0-50 km/h
3,3 s
3,8 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,0 s
8,9 s
Przyspieszenie 0-130 km/h
13,1 s
14,1 s
Czas rozpędzania 60-100 km/h (aut.)
4,0 s
4,3 s
Czas rozpędzania 80-120 km/h (aut.)
5,4 s
5,6 s
Masa rzeczywista/ładowność
1630/453 kg
1583/447 kg
Rozdział masy (przód/tył)
48/52 proc.
55/45 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo)
11,0/10,9 m
11,4/11,3 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne)
35,6 m
34,9 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące)
35,9 m
34,9 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h
55 dB (A)
54 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h
63 dB (A)
64 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h
67 dB (A)
68 dB (A)
Testowe zużycie prądu
21,9 kWh/100 km
18,0 kWh/100 km
Zasięg
268 km
325 km
MG4 kontra Peugeot e-2008 – dane katalogowe
Dane producenta
MG4
Peugeot e-2008
Silnik
elektryczny
elektryczny
Umiejscowienie silników
z tyłu
z przodu
Moc maksymalna
170 KM
156 KM
Maks. moment obrotowy
250 Nm
270 Nm
Prędkość maksymalna
160 km/h
150 km/h
Skrzynia biegów
automatyczna, 1-biegowa
automatyczna, 1-biegowa
Napęd
tylny
przedni
Hamulce (przód/tył)
tw/t
tw/t
Pojemność bagażnika
363-1177 l
434-1467 l
Pojemność akumulatorów
51 kWh
54 kWh
Marka i model opon testowanego auta
Continental PremiumContact
Continental EcoContact 6 Q
Rozmiar opon testowanego auta
215/50 R 17 V
215/60 R 17 H
Średnie zużycie prądu
17,0 kWh/100 km
15,3 kWh/100 km
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez
500/500 kg
–
Dł./szer./wys.
4287/1836/1504 mm
4304/1770/1523 mm
Rozstaw osi
2705 mm
2605 mm
Cena od
125 200 zł
191 550 zł
Galeria zdjęć
1/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
1/24
Auto Bild
2/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
2/24
Auto Bild
3/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
3/24
Auto Bild
4/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
4/24
Auto Bild
5/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
5/24
Auto Bild
6/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
6/24
Auto Bild
7/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
7/24
Auto Bild
8/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
8/24
Auto Bild
9/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
9/24
Auto Bild
10/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
10/24
Auto Bild
11/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
11/24
Auto Bild
12/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
12/24
Auto Bild
13/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
13/24
Auto Bild
14/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
14/24
Auto Bild
15/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
15/24
Auto Bild
16/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
16/24
Auto Bild
17/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
17/24
Auto Bild
18/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
18/24
Auto Bild
19/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
19/24
Auto Bild
20/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
20/24
Auto Bild
21/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
21/24
Auto Bild
22/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
22/24
Auto Bild
23/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
23/24
Auto Bild
24/24 MG4 kontra Peugeot e-2008
24/24
Auto Bild
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.