Auto Świat > Rajd Hiszpanii 2014: Ogier mistrzem Świata

Rajd Hiszpanii 2014: Ogier mistrzem Świata

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Podwójny triumf Volkswagena. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia ponownie sięgnęli po mistrzostwo świata w rajdach samochodowych.

OGIER.388Źródło: Auto Świat / ACZ

50 RallyRACC Catalunya-Costa Daurada / Rally de España 2014 okazał się kolejnym popisem zespołu fabrycznego Volkswagena. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia ponownie sięgnęli po mistrzostwo świata. Było to 23 zwycięstwo tej załogi w WRC, 16 dla Volkswagena, 7 w tym sezonie, a także kolejne z rzędu w Katalonii.

Sébastien Ogier: - To fantastyczne uczucie zostać mistrzem świata po raz drugi. Jestem w siódmym niebie, to była prawdziwa walka w obronie tytułu. Szczególnie mój kolega z zespołu Jari-Matti Latvala pokazał niezwykle dobre wyniki w ciągu kilku ostatnich miesięcy. Teraz z Julienem mam duże poczucie szczęścia i ulgi. Wielkie dzięki dla naszego wspaniałego zespołu Volkswagen. Nie tylko za to, że dali nam wspaniały samochód na cały sezon. Również za tą wyjątkową solidarność. To nie ma znaczenia czy układa się dobrze czy źle - zespół stoi za każdą załogą i to jest bardzo motywujące. Jestem szczęśliwy i dumny, że jestem częścią tego zespołu.

Źródło: Auto Świat / ACZ

Zdjęcia: Willy Weyens

Drugi w klasyfikacji rajdu i najszybszy na Power Stage – Jari-Matti Latvala, wygrał 8 z 11 odcinków specjalnych, a na mecie rajdu ustąpił koledze z zespołu o 11,3 sekundy.

Z trzech polskich załóg, najwyżej został sklasyfikowany Robert Kubica. Pod dobrym początku, gdy po 7 OS zajmował szóste miejsce, zaczęły się problemy.

- Straciliśmy całą pierwszą pętlę jadąc uszkodzonym autem, bo urwała się półoś. Pod koniec 11 OS było dużo cięć i bardzo dużo brudu. Na jednym hamowaniu trochę mnie to zaskoczyło. Ratując się ściąłem wolny, prawy zakręt i uderzyłem prawym przednim kołem. Ucięło śrubę mocowania wahacza i wysunęła się półoś. Udało się to prowizorycznie naprawić i po przejechaniu wszystkich załóg zwieźliśmy auto za metę, gdzie czekali już mechanicy z lawetą.

Ostatecznie załoga wystartowała do ostatniego etapu w ramach Rally 2 i z dużą stratą ukończyła rajd na 17. pozycji.

Szymon Kornicki i Przemysław Mazur ukończyli rajd na trzecim miejscu w Drive DMACK Fiesta Trophy - najlepszym w sezonie. Nil Solans wyprzedził Toma Cave'a o 2.02,2. Sander Pärn, piąty za Maxem Vatanenem, triumfował w końcowej klasyfikacji pucharu.

Hubert Ptaszek i Kamil Kozdroń korzystający z Rally 2, zajęli 20 lokatę w RC4.

W klasyfikacji WRC 2 najlepsi byli: Nasser al-Attiyah i Giovanni Bernacchini. Było to czwarte zwycięstwo tej załogi w sezonie i jednoczesny awans na pozycję lidera w mistrzostwach.

Ostatnia tegoroczna eliminacja RSMŚ – Wales Rally GP odbędzie się w dniach 13-16 grudnia 2014 r.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

1. S. OGIER M RC1 3:46:44.6 3:46:44.6
2. J. LATVALA M RC1 3:46:55.9 3:46:55.9 +11.3 +11.3
3. M. HIRVONEN M RC1 3:48:26.8 3:48:26.8 +1:30.9 +1:42.2
4. M. OSTBERG M RC1 3:48:57.9 3:48:57.9 +31.1 +2:13.3
5. D. SORDO M RC1 3:49:06.8 3:49:06.8 +8.9 +2:22.2
6. T. NEUVILLE M RC1 3:50:45.6 3:50:45.6 +1:38.8 +4:01.0
7. A. MIKKELSEN M RC1 3:50:37.5 00:10 3:50:47.5 +1.9 +4:02.9
8. M. PROKOP M RC1 3:54:51.4 3:54:51.4 +4:03.9 +8:06.8
9. H. PADDON M RC1 3:55:57.0 3:55:57.0 +1:05.6 +9:12.4
10. N. AL-ATTIYAH WRC2 RC2 3:59:24.4 3:59:24.4 +3:27.4 +12:39.8
11. Y. PROTASOV RC1 3:58:25.0 01:00 3:59:25.0 +0.6 +12:40.4
12. K. BLOCK RC1 3:59:45.5 3:59:45.5 +20.5 +13:00.9
13. J. MAURIN WRC2 RC2 3:59:59.4 3:59:59.4 +13.9 +13:14.8
14. E. EVANS M RC1 3:59:59.6 3:59:59.6 +0.2 +13:15.0
15. K. AL QASSIMI RC1 4:01:32.3 4:01:32.3 +1:32.7 +14:47.7
16. R. BARRABLE WRC2 RC2 4:03:56.9 4:03:56.9 +2:24.6 +17:12.3
17. R. KUBICA M RC1 4:07:46.5 00:10 4:07:56.5 +3:59.6 +21:11.9
18. B. GUERRA WRC2 RC2 4:12:10.5 4:12:10.5 +4:14.0 +25:25.9
19. K. MEEKE M RC1 4:14:10.6 00:10 4:14:20.6 +2:10.1 +27:36.0
20. J. CARCHAT RC2 4:17:12.9 4:17:12.9 +2:52.3 +30:28.3
32. S. KORNICKI DDFT RC4 4:31:50.4 4:31:50.4 +38.6 +45:05.8
52. H. PTASZECK RC4 4:57:59.0 4:57:59.0 +2:43.4 +1:11:14.4
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków