Range Rover Sport

Skrzynie biegów - ręczna, automatyczna, dwusprzęgłowa czy bezstopniowa?

Range Rover Sport na zdjęciach

Na salonie samochodowym w Nowym Jorku zadebiutuje najnowszy Range Rover Sport. Model trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku. Nowy Range Rover Sport znajdujący się w gamie między Range Roverem, a modelem Evoque. Model ma 4850 mm długości, co czyni go 62 mm dłuższym od swego protoplasty i ma znacznie większy rozstaw osi (+178 mm) co daje więcej przestrzeni na nogi i ułatwia dostęp do rzędu tylnych foteli. Nowy Sport jest też krótszy o 149 mm i niższy o 55 mm od flagowego Range Rovera. Wnętrze jest eleganckie ze sportowymi elementami i funkcjonalne. Trzeci rząd siedzeń jest elektrycznie składany i dzielony w układzie 50/50 fotele całkowicie chowają się w podłodze, nie zajmując przestrzeni bagażnika. Typ 5+2 dostępny jest opcjonalnie. Sport jest też lżejszy od swego poprzednika nawet o 420 kilogramów. Kuracja odchudzająca wpłynęła na właściwości jezdne oraz osiągi samochodu. W początkowej fazie produkcji, nowy Range Rover Sport dostępny będzie z czterema jednostkami napędowymi - dwiema benzynowymi Supercharged (5,0 l V8 o mocy 510 KM oraz 3,0 V6 o mocy 340 KM) i dwiema z zapłonem samoczynnym (3,0 l TDV6 o mocy 258KM i 3,0 l SDV6 o mocy 292 KM). Gama silnikowa zostanie powiększona w późniejszym okresie o silnik 4,4 l SDV8 o mocy 340 KM oraz hybrydą z dieslem już pod koniec 2013 roku. Wszystkie jednostki wykorzystują automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP70 o ośmiu przełożeniach przekazującą napęd na wszystkie koła. Czas przyspieszenia 0-100 km/h będzie wynosił dla najmocniejszej...