REKLAMA
Logo
RESOR

RESOR

Robert Rybicki
Robert Rybicki

W początkach motoryzacji występował tylko w jednej postaci - podwójnegoresoru piórowego (lekko zakrzywionego płaskownika metalowegosprężynującego identycznie jak łuk strzelecki)

RESOR
Auto Świat
RESOR

Później stosowano resor pojedynczy na wieszakach. Z czasem zaczęto od niego odchodzić, by już od lat 40. XX w. przejść niemal wyłącznie na sprężyny śrubowe - przynajmniej w zawieszeniu kół przednich.

Resor piórowy (płaski) nie odszedł jednak zupełnie do lamusa. Wykorzystywany jest w autach dostawczych i ciężarowych, do końca produkcji montowany był w zawieszeniu przednim Malucha (ustawiony poprzecznie), także np. Chevrolet Corvette wciąż ma takie rozwiązanie. Warto zauważyć, że błędne jest rozumienie słowa "resor" wyłącznie jako piórowy.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium