Wiosna to czas na wymianę opon – większość kierowców wciąż stosuje bowiem opony sezonowe, mając na względzie najwyższy poziom bezpieczeństwa i skrajne warunki, które może niezbyt często, ale jednak pojawiają się o każdej porze roku. Wraz z ekspertami z Goodyear podpowiadamy, jak wybrać najwłaściwsze opony w gąszczu modeli i wersji, które różnią się nie tylko wyglądem i nazwą, lecz także właściwościami. Jak dbać o opony? O czym trzeba pamiętać?
Opony o niskim oporze toczenia napompowane do właściwego ciśnienia w zależności od rozmiaru ogumienia i klasy pojazdu mogą realnie obniżyć zużycie energii przez pojazd o 5-10 procent. Bez względu na rodzaj napędu samochodu prowadzi to do obniżenia kosztów jego eksploatacji, a w przypadku samochodów elektrycznych dodatkowo wydłuża zasięg.
Spadek ciśnienia powietrza w oponach w tempie 0,1-0,2 bar w ciągu miesiąca jest całkowicie naturalny. Oznacza to, że jeśli pomiędzy sezonowymi wizytami w warsztacie oponiarskim nie korygujemy ciśnienia powietrza w kołach ani razu, znaczną część dystansu pokonujemy ze zbyt niskim ciśnieniem. Specjaliści firmy Goodyear zwracają uwagę, że obecność w samochodach systemów TPMS kontrolujących ciśnienie powietrza w oponach nie jest wystarczająca.
Bardzo trudno jest określić przebieg, jaki powinny pokonać dobre opony, zanim będą wymagać wymiany z powodu naturalnego zużycia. To dlatego, że nieczęsto zdarza się, że opony eksploatowane są w idealnych warunkach. Kierowcy popełniają błędy, które skracają żywotność opon o połowę, a niekiedy nawet bardziej.
Redakcja magazynu Auto Bild przyznała oponie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 najwyższe wyróżnienie oraz tytuł Eco-Master w najnowszym teście opon letnich [1]. W drodze na szczyt opona Goodyeara pokonała 49 innych konkurencyjnych produktów i była jedyną, która otrzymała wyłącznie pozytywne opinie. Eagle F1 Asymmetric 6 szczególnie dobrze wypadła w kategorii zużycia bieżnika — badacze stwierdzili, że zachowuje ona swoje właściwości przez cały okres eksploatacji i przewyższa konkurencyjne marki pod względem ogólnego przebiegu.