Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Suzuki X-90

Suzuki X-90

Ikona samochodu

Suzuki X-90 należy do grona najbardziej nietypowych aut swoich czasów, choć i dziś wywołuje niemałe zamieszanie na drodze. Pojazd ujrzał światło dzienne w 1995 roku jako częściowo nowy projekt. Częściowo, bowiem nie miał on swojego poprzednika, to bazuje na modelu Vitara.

Suzuki X-90 jest jednocześnie SUV-em, kabrioletem, jak i z uwagi na 3-bryłowe nadwozie…sedanem. Przy okazji jest bardzo krótkie (3,7 m) i wysokie (1,56 m). Nad głowami kierowcy i pasażera (ponieważ małe Suzuki pomieści tylko 2 osoby) znajdują się zdejmowane, przeszklone panele dachowe, przedzielone pałąkiem. Nadwozie X-90 jest zgrabne i filigranowe – momentami ciężko uwierzyć w fakt, iż Japończykom udało się upchnąć tyle auta na tak małej powierzchni. A to wszystko w czasach, gdy w samochodach Suzuki (i nie tylko) dominowały kanciaste i prostopadłe kształty.

X-90 przypomina nieco mydelniczkę swoją „figurą”. Pod niepozornym nadwoziem znajduje się w pełni gotowa do działania terenówka. Karoserię osadzono na solidnej ramie, a dodatkowo X-90 wyposażony jest w dołączany napęd na przednią oś (tryb szosowy zakłada napęd na tył) oraz w reduktor. Wszystkie te dodatki sprawiają, iż pozornie drobny i lekki SUV waży aż 1,1 tony. Aby nadać mu jeszcze bardziej terenowego charakteru, przy progach oraz na grillu montowano dodatkowe relingi. Największą wadą był jednak stosunkowo niewielki prześwit.

Do napędu służył jedynie 97-konny benzyniak 1.6, który kiepsko radził sobie z napędzaniem małego Suzuki – przyspieszenie do „setki” na poziomie 14-15 sekund i Vmax=150 km/h nie są wynikiem godnym pochwały, lecz z drugiej strony nie na autostrady został X-90 stworzony. Odważny eksperyment Suzuki nie został zbyt ciepło przyjęty i już w 1997 roku zakończono jego produkcję, po wypuszczeniu ok. 7000 egzemplarzy.

Suzuki X-90 - generacje

Ikona samochodu

Suzuki X-90 (1995 - 1997)

Suzuki X-90 - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test