Audi A6 Allroad ma wszystkie zalety dużego kombi, ale jest od niego atrakcyjniejszy wizerunkowo. Napęd quattro i bardzo skuteczne hamulce wzbudzają poczucie bezpieczeństwa, a świetne wyposażenie i wykończenie rozpieszczają luksusem.
Allroad w nazwie Audi A6 znaczy dokładnie tyle, że to kombi nadaje się na każdą drogę. Poza nią – raczej nie, bo powiększony o 6 cm w stosunku do Avanta prześwit oraz blaszane osłony z przodu i z tyłu auta to do offroadu jednak za mało. Wystarczy jednak, żeby poczuć zew przygody w miejskiej i podmiejskiej dżungli.
Czy kombi 4x4 ma jakieś zalety?
Zalety kombi z napędem 4x4 i osłoniętym spodem w codziennym użytkowaniu są nie do przecenienia, a w czasie wakacji tym bardziej. Zmieści się tu i rodzina z urlopowym bagażem, i para podróżująca z obszernym sprzętem sportowym. Niestraszne mu wyboiste szutrówki ani kapryśna pogoda. W dodatku może pociągnąć 2,5-tonową przyczepę. Mimo wyżej umieszczonego środka ciężkości Allroad prowadzi się równie bezpiecznie jak zwykły Avant. Ma też fantastycznie skuteczne hamulce.
Auto dla wymagających
Pod względem jakości wykończenia, jak i rozmaitości oraz zaawansowania sprzętu elektronicznego zadowoli najbardziej wymagających. Lista opcji jest długa,a niektóre ceny mogą przyprawić o zawrót głowy. Przykład? W walce o miejsce parkingowe dla prawie 5-metrowego kombi z pomocą przychodzą systemy wspomagające – w testówce zainstalowano najbardziej zaawansowany, współpracujący z układem kamer. Bardzo ułatwiał manewrowanie, ale za całość trzeba zapłacić 12 600 zł.
Jednak oddajmy Allroadowi sprawiedliwość: jego standard obejmuje wiele elementów, które w zwykłym A6 Avancie wymagają dopłaty, jak choćby zawieszenie pneumatyczne z regulowaną amortyzacją. Za pomocą pokrętła MMI wybiera się tryb pracy w systemie Audi drive select (allroad, efficiency, comfort, auto, dynamic, individual), a elektronika dopasowuje działanie amortyzatorów, uwzględniając stan drogi i styl jazdy.Układ jezdny
Uruchamiany przyciskiem 3-litrowy silnik benzynowy potężnie ciągnie i wydaje sportowe dźwięki. Nie jest to co prawda rasowe brzmienie instalowanego w 1. i 2. generacji Allroada 4.2 V8, ale i tak jest nieźle. Żeby zapewnić nie gorsze osiągi, inżynierowie dali 6-cylindrowcowi, do pomocy kompresor. Ciepłe słowa należą się także seryjnej dwusprzęgłowej, 7-stopniowej przekładni S tronic.
To prawdziwe urządzenie high-tech, wykorzystujące otrzymywane z systemu nawigacji dane na temat drogi – np. czy szykuje się kręty odcinek, czy też dłuższa prosta – co umożliwia mu wybranie właściwej „strategii” zmiany biegów. Pracuje w dwóch trybach – zwykłym D lub sportowym S. Można oczywiście spróbować swoich sił w doborze przełożeń i przełączać skrzynię ręcznie. Co kto lubi. Ja wolę „automat”: działa cudownie płynnie, błyskawicznie szybko i wtedy, kiedy trzeba.
Koszty
Mimo rezygnacji z silnika 4.2 V8 i zastosowania systemu start-stop Allroad mało nie pali, ale to bardziej cios dla ekologów, bo użytkownikom samochodów w tej strefie cenowej litr benzyny na 100 km w tę czy w tę wielkiej różnicy nie robi.
Galeria zdjęć
Allroad w nazwie A6 znaczy dokładnie tyle, że to kombi nadaje się na każdą drogę.
Poza nią – raczej nie, bo powiększony o 6 cm w stosunku do Avanta prześwit oraz blaszane osłony z przodu i z tyłu auta to do offroadu jednak za mało.
Kokpit w stylu high-tech, ale z drewnem i detalami pokrytymi lakierem fortepianowym. Audio Bang & Olufsen kosztuje 33 180 zł. System MMI obsługuje wiele funkcji, ale daje się opanować
Długość po złożeniu oparcia (188,5 cm) pozwala zmieścić duży sprzęt sportowy. System szyn to opcja (860 zł)
Test Audi A6 Allroad: luksusowy wielozadaniowiec
Test Audi A6 Allroad: luksusowy wielozadaniowiec
Test Audi A6 Allroad: luksusowy wielozadaniowiec
Test Audi A6 Allroad: luksusowy wielozadaniowiec
Test Audi A6 Allroad: luksusowy wielozadaniowiec
Test Audi A6 Allroad: luksusowy wielozadaniowiec