Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Toyota ProAce

Toyota ProAce

Ikona samochodu

Toyota ProAce to średniej wielkości samochód dostawczo-osobowy. Auto pojawiło się w 2013 roku, jako następca modelu Hiace, jednak konstrukcyjnie auto opiera się na projekcie „eurovan”, a jego bliźniaczymi modelami są Citroen Jumpy, Fiat Scudo oraz Peugeot Expert, które na rynku zagościły już 6 lat wcześniej.

Japoński dostawczak różni się od nich przede wszystkim atrapą chłodnicy oraz znaczkami marki. Jak przystało na wszechstronne auto użytkowe, ProAce oferowane jest jako furgon, przeszklony furgon (oba z pojedynczą lub podwójną kabiną) oraz mini van (mieszczący do 7 osób). Do wyboru są 2 długości oraz 2 wysokości dachu, dzięki czemu pojemność ładunkowa może wynieść 5, 6 lub 7 m3, a ładowność sięga 1,2 tony. Dostępne są także wersji z drzwiami przesuwanymi po jednej lub obu stronach oraz tylna klapa dzielona i otwierana na boki lub jednoczęściowa uchylana do góry.

Pod maską pracować mogą 2 turbodiesle. Pierwszy, o pojemności 1,6 litra rozwija 90 KM, a 2-litrowa wersja generuje 128 lub 163 KM. Przednia oś jest napędzana za pośrednictwem 6-biegowej przekładni ręcznej.

W 2016 roku pojawiła się II generacja ProAce. Tym razem auto pojawiło się na równi ze swoimi bliźniaczymi modelami od PSA (bliźniacza konstrukcja Peugeota nosi nazwę Expert dla wersji towarowej i Traveller dla osobowej; analogicznie modele Citroena nazywają się Jupmy i SpaceTourer), tym razem jednak Fiat wycofał się z „udziału”. Nowy model oferuje większe możliwości konfiguracyjne.

Standardowo oprócz furgonu, jego wersji przeszklonej o półprzeszklonej oraz minivana, dostępna jest także wersja z platformą do zabudowy. ProAce występuje w 3 wariantach długości oraz 2 rozstawach osi. „Krótki” dostawczak, oferuje 4,6 m3 przestrzeni ładunkowej. Wersja z wydłużonym rozstawem ma 5,3, a odmiana z tym samym rozstawem, ale wydłużonym zwisem – 6,1 m3 przestrzeni ładunkowej. Odmiana osobowa (która ma dopisek Verso), może pomieścić 7 (VIP), 8 (Family), lub 9 (Bussines) osób. Dodatkowo zamontowane mogą zostać rozkładane stoliki dla pasażerów na tylnych siedzeniach.

Do napędu służą 2 turbodiesle i pojemności 1,6 lub 2 litrów. Pierwszy z nich generuje 95, 115 lub 122 KM, a drugi – 150 lub 180 KM. Przednia oś jest napędzana za pomocą 5- lub 6-biegowej przekładni manualnej bądź 6-stopniowego automatu.

Konkurentami Toyoty ProAce są m.in. Opel Vivaro, Renault Trafic oraz Mercedes-Benz Vito.

Toyota ProAce - generacje

Ikona samochodu

Toyota ProAce (2007 - )

Toyota ProAce - powiązane artykuły

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Profesjonaliści - auta dostawcze o DMC do 3,5 tony

Są różnej wielkości, ale jedną cechę mają wspólną - stworzono je do ciężkiej pracy. Przedstawiamy ofertę dostępnych na polskim rynku samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony.

Toyota ProAce - łatwo uszkodzić silnik. Akcja naprawcza

Toyota ProAce - łatwo uszkodzić silnik. Akcja naprawcza

Kolejna akcja serwisowa na popularny model dostawczy produkowany wspólnie przez Citroena, Opla, Peugeota i Toyotę. Producent ostrzega o ryzyku przedwczesnego zużycia paska rozrządu co może skończyć się uszkodzeniem silnika.

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Euro NCAP - nie wszystkie auta dostawcze są należycie bezpieczne

Wystarczyło sięgnąć po najnowszą procedurę badań, by okazało się, że nie wszystkie z najpopularniejszych w Europie aut dostawczych są godne polecenia pod względem bezpieczeństwa. Spośród 19 przebadanych modeli wytypowano 5, których zakup nie jest obecnie zalecany przez Euro NCAP.

Toyota ProAce City Verso – opcja rodzinna

Toyota ProAce City Verso – opcja rodzinna

Może zabrać na pokład nawet 7 osób, a na życzenie zmienić się w rasowego dostawczaka. W przedłużonej wersji Long z wysokoprężnym silnikiem 1.5 o mocy 130 KM i automatyczną skrzynią biegów okazuje się też komfortowym rodzinnym cruiserem, który sprawdza się zarówno podczas urlopowych wyjazdów jak i na co dzień

Materiał reklamowy na zlecenie marki Toyota
Wystarczą cztery śruby, czyli jak przerobić Toyotę Proace Verso na kampera

Wystarczą cztery śruby, czyli jak przerobić Toyotę Proace Verso na kampera

Dwie osoby, cztery śruby i kwadrans wolnego czasu - tyle wystarczy, by przerobić Toyotę Proace Verso na prawdziwy dom na kółkach, którym można wyruszyć na wakacje. Oto nowe rozwiązanie, które opracowano w Polsce.

Duża akcja serwisowa Toyoty - Proace znów do naprawy

Duża akcja serwisowa Toyoty - Proace znów do naprawy

Produkowana we Francji dostawcza Toyota znów musi trafić do autoryzowanych stacji obsługi. Lepiej nie zwlekać z wizytą ze względu na ryzyko poważnych problemów, z pożarem włącznie. Kampanią naprawczą na polskim rynku objęto 4 517 samochodów.

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 12)

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 12)

Ośmioosobowy van Toyoty był z nami przez pół roku i choć test długodystansowy tego auta zakończył się już jesienią, to jednak dopiero teraz przyszedł czas na podsumowanie. Potrzeba czasu na zebranie wrażeń z jazdy i nabranie dystansu. Tyle że ten czas wcale nie zmienił naszego pozytywnego zdania o tym aucie.

Toyota Proace – test długodystansowy (cz. 11)

Toyota Proace – test długodystansowy (cz. 11)

Toyota Proace w osobowej wersji znakomicie nam służyła przez ponad pół roku. W tym czasie okazało się, że to świetny samochód rodzinny, praktyczna ciężarówka i całkiem niezłe auto do jazd po mieście. Proace nie wziął się jednak znikąd.

Toyota Proace Verso - test długodystansowy (cz. 10)

Toyota Proace Verso - test długodystansowy (cz. 10)

A gdyby tak Toyotę Proace wziąć do miasta? Okazuje się, że nawet przy sporych gabarytach to auto świetnie sobie radzi na wąskich ulicach albo tych szerszych, ale zatłoczonych. Życie z Proacem w mieście nie sprawia żadnych problemów.

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 8)

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 8)

Toyota Proace Verso bardzo nam się spodobała, więc postanowiliśmy sięgnąć do źródeł i sprawdzić, jakich wrażeń dostarcza surowa wersja dostawcza, na bazie której powstała osobowa odmiana.

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 7)

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 7)

Długodystansową Toyotę Proace zabraliśmy na wycieczkę po krajach bałtyckich. Ponad 3 tys. km po drogach o różnej, delikatnie mówiąc, jakości. Jak się sprawdziła?

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 6)

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 6)

W sezonie urlopowym Proace nie mógł narzekać na nawet krótkie przestoje, a przechodząc z rąk do rąk zwiedził spory kawałek naszego kraju. Niestety, po raz pierwszy musiał też zajechać do serwisu.

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 5)

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 5)

Łatwo zauważyć, że Toyota ProAce Verso, choć jest osobowym vanem, to pochodzi ze świata pojazdów dostawczych. Wystarczy wyciągnąć z niej wszystkie siedzenia z drugiego i trzeciego rzędu, by przekształcić ją w pakownego „blaszaka”.

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 4)

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 4)

O ile dotychczas Toyotą Proace pokonywaliśmy długie dystanse przede wszystkim drogami ekspresowymi i autostradami, to teraz przyszedł czas na setki kilometrów na drogach gorszej kategorii. Jak van Toyoty sprawdza się w takich warunkach?

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 3)

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 3)

Mijają kolejne tygodnie i kolejne setki kilometrów przejeżdżanych za kierownicą Proace’a. W tym czasie nie obeszło się bez przygody: przednią szybę trafił kamień. Wkrótce czeka nas więc wizyta w serwisie. Zanim to nastąpi, przyjrzyjmy się cenom i wyposażeniu Proace’a.

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 2)

Toyota Proace Verso – test długodystansowy (cz. 2)

Mijają kolejne kilometry naszego długodystansowego testu Toyoty Proace Verso. Po około miesiącu na liczniku mamy już ponad 3 tys. km i sporo ciekawych spostrzeżeń. Tym razem skupimy się na wnętrzu Proace’a i jego użyteczności. W końcu to auto rodzinne.

Toyota Proace Verso – samochód dużej rodziny | Test długodystansowy (cz. 1)

Toyota Proace Verso – samochód dużej rodziny | Test długodystansowy (cz. 1)

Dotąd Toyota nie miała konkurencyjnego przedstawiciela w gronie dużych vanów, takich jak VW Transporter lub Mercedes Vito. Proace w wersji Verso całkowicie zmienia sytuację na korzyść japońskiej marki. W naszym trwającym pół roku teście sprawdzimy, czy rzeczywiście model ten stanowi interesującą alternatywę dla aut zadomowionych w tym segmencie.

Redakcja poleca
Toyota ProAce - model o wielu zastosowaniach

Toyota ProAce - model o wielu zastosowaniach

Toyota ProAce, czyli model o wielu zastosowaniach wkracza na polski rynek. Samochód jest dostępny w wersjach nadwozia Furgon, Kombi oraz Van. Ile kosztuje?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech