Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen Garbus

Volkswagen Garbus

Volkswagen Garbus

Volkswagen Garbus - generacje

Volkswagen Garbus (1938&nbsp-&nbsp2003)

Volkswagen Garbus (1938 - 2003)

Volkswagen Garbus - powiązane artykuły

Volkswagen Garbus - ospały, ciasny i niepraktyczny

Volkswagen Garbus - ospały, ciasny i niepraktyczny

W odróżnieniu od Citroëna 2CV czy Renault 4, Volkswagen Garbus nie był pomyślany jako tanie auto. Taka rola przypadła mu pod koniec życia.

Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Dobrze znasz te samochody, ale czy wiesz, kiedy je produkowano?

Czas szybko leci, łatwo więc można zapomnieć, kiedy świetnie znany samochód trafił do produkcji lub kiedy z niej zniknął. Chcesz sprawdzić swoją wiedzę? Pytamy o słynne modele. No i o dwa znane wyłącznie ekspertom.

10 aut z przedwczorajszą techniką

10 aut z przedwczorajszą techniką

Dziś producenci zmieniają swoje modele z roku na rok. Jednak nie zawsze tak było – jeszcze kilkanaście lat temu wszystko kręciło się znacznie wolniej i nikomu nie przeszkadzało, że konstrukcja tego czy innego samochodu ma już kilkanaście lat. Wystarczyło zrobić lifting i zabawa zaczynała się od początku!

Klasyki z lat 70. - urocze kompakty

Klasyki z lat 70. - urocze kompakty

Pomysłowo zaprojektowane nowoczesne europejskie samochody z początku lat 70. zwierają szyki przeciwko wprowadzonej do Europy japońskiej konkurencji. Jednocześnie wszyscy razem ścigają Volkswagena Garbusa. Które z aut po ponad 40 latach od debiutu wygra porównanie?

Najbardziej innowacyjne samochody XX wieku. Czy znasz je wszystkie?

Najbardziej innowacyjne samochody XX wieku. Czy znasz je wszystkie?

Pierwszy wielkoseryjny samochód produkowany na ruchomej taśmie, pierwszy z karoserią optymalizowaną w kanale aerodynamicznym, pierwszy z nadwoziem samonośnym, z niezależnym zawieszeniem, pierwsza hybryda – oto nasz wybór 16 samochodów z XX wieku, których genialne rozwiązania techniczne wpłynęły na kierunek rozwoju motoryzacji i stosowane są do dzisiaj.

Ile paliwa zużywają klasyczne auta?

Ile paliwa zużywają klasyczne auta?

Czy Garbus jest naprawdę oszczędny, a duży "amerykanin" musi bezwarunkowo zużywać 20 l/100 km? Mówimy głośno: sprawdzamy!

Mówiono, że Garbus "ma więcej błędów, niż pies pcheł" i nie był szczególnie lepszy od konkurentów

Mówiono, że Garbus "ma więcej błędów, niż pies pcheł" i nie był szczególnie lepszy od konkurentów

Zamówili go naziści, a po ich wojennej klęsce projekt uratowali Brytyjczycy. Jednak wbrew swej legendzie "pierwszy Volkswagen" nie był zdecydowanie lepszy od konkurencji. Dowód? Oto porównanie Garbusa z równymi mu wiekiem innymi autami dla ludu.

Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

Te samochody pokochali użytkownicy na całym świecie. Oto najchętniej kupowane auta wszech czasów w zestawieniu od 1. do 20. miejsca. Niektóre modele wydają się nieśmiertelne, a jednak ich produkcja została zakończona. Dobrym przykładem jest Volkswagen Garbus. Jego nowoczesne wydanie nie zyskało globalnej popularności.

15 najpopularniejszych aut wszech czasów

15 najpopularniejszych aut wszech czasów

Od zarania motoryzacji, rozumianej przez pryzmat pojazdu osobowego napędzanego za pomocą silnika, jedne modele cieszyły się uznaniem i wzięciem wśród klientów na całym świecie, inne nie odcisnęły specjalnego piętna ma samochodowym rynku. Jednak wiele z nich, notując sprzedaż przekraczającą kilkanaście milionów egzemplarzy, trafiło do elitarnego grona rekordzistów. Zobaczcie, którym autom udało się to osiągnąć.

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Od A jak Alfa Romeo do V jak Volvo – tak wyglądały auta znanych marek 60 lat temu

Jakimi samochodami jeździli Europejczycy w latach 60. XX w.? My, Polacy, wiadomo, Syrenkami, Warszawami, potem pierwszymi "dużymi Fiatami". Z zagranicy, tej po wschodniej stronie żelaznej kurtyny, docierały do nas Trabanty, Wartburgi, Skody, Wołgi i Moskwicze. Ale Europa Zachodnia żyła całkiem inną motoryzacją.

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Chiński Great Wall trochę za bardzo przypomina "Garbusa"

Chiński Great Wall trochę za bardzo przypomina "Garbusa"

O modelu ORA Punk Cat jest głośno już od jakiegoś czasu. A w zasadzie od chwili, gdy tylko ten elektryczny model, wyraźnie inspirowany klasycznym modelem Volkswagena, ujrzał światło dzienne. Już wtedy przedstawiciele niemieckiego koncernu nie byli zbyt zadowoleni, ale teraz mają jeszcze większe powody do niepokoju, bo projekt Punk Cata został właśnie opatentowany

Najpopularniejsze klasyki na polskich drogach

Najpopularniejsze klasyki na polskich drogach

Jeden z zakładów ubezpieczeniowych sprawdził jakie klasyki najczęściej ubezpieczają Polacy. Okazało się, że w 2020 roku wśród Fiatów 126p i 125p raz Mercedesów wysoko znalazły się też... Volkswageny Golfy i Passaty.

Sprawdź swoją wiedzę o historii samochodów i osobach związanych z motoryzacją [Quiz]

Sprawdź swoją wiedzę o historii samochodów i osobach związanych z motoryzacją [Quiz]

Kochasz samochody i wszystko co z nimi związane? Spróbuj rozwiązać nasz quiz dotyczący wiedzy o historii pojazdów i osobach związanych z motoryzacją. Wystarczy, że poprawnie zaznaczysz jedną odpowiedź. Gotowy? Sprawdź się!

Niezwykłe Garbusy z muzeum Volkswagena

Niezwykłe Garbusy z muzeum Volkswagena

Grabus prowokował do przeróbek i szalonych projektów: mógł służyć za balonowy kosz, próbowano nim też pływać, a nadwozie ozdabiano wikliną lub... znaczkami pocztowymi. Oto najbardziej zwariowane Garbusy prezentowane w Muzeum Fundacji Volkswagena w Wolfsburgu

EA 266 - Volkswagen, który okazał się wielkim nieporozumieniem

EA 266 - Volkswagen, który okazał się wielkim nieporozumieniem

To miał być charyzmatyczny spadkobierca dziedzictwa Garbusa. Projekt EA 266 okazał się jednak nieporozumieniem. Na drodze do sukcesu stanęły... ambicje

Garbus kabrio - stylowo i bez pośpiechu

Garbus kabrio - stylowo i bez pośpiechu

Volkswagen Garbus bez dachu nie zapewnia przypływu adrenaliny w czasie jazdy, ale też nikt tego od niego nie oczekuje – przyjemność bierze się tu z czegoś zupełnie innego. Oto auto, które już w czasach, kiedy było produkowane, uchodziło za prawdziwego klasyka

Volkswagen Garbus ma 80 lat

Volkswagen Garbus ma 80 lat

Ten Volkswagen miał w latach trzydziestych XX wieku spełnić sen Niemców o własnym aucie. Po latach stał się legendą światowej motoryzacji.

Samochody dla ludu - Mini kontra Renault 4 GTL, Volkswagen 1200 L i Citroen 2 CV 6

Samochody dla ludu - Mini kontra Renault 4 GTL, Volkswagen 1200 L i Citroen 2 CV 6

Mini, Renault „czwórka”, Citroën 2CV i VW Garbus są proste w konstrukcji i przystępne cenowo. Niegdyś zmotoryzowały niejedną nację, jednak im dłużej i wierniej służyły, tym mniej uwagi poświęcali im właściciele. Zebranie tego kwartetu dziś w takim stanie wcale nie było łatwe...
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test