Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volkswagen New Beetle

Volkswagen New Beetle

Ikona samochodu

Volkswagen New Beetle był pierwszym autem, który rozpoczął trend na tworzenie nowych aut w styu retro. Zadebiutował w 1997 roku i był następcą Garbusa, który znany jest niemal na całym świecie. Podczas początków prac, robiono badania jak powinien wyglądać następca legendy. Po pokazaniu pierwszych szkiców i modeli, publika była zachwycona i usatysfakcjonowana. Produkcyjna odmiana bazowała na prototypie z 1994 roku – Concept One. Volkswagen New Beetle miał w maksymalny możliwy sposób nawiązywać do swojego poprzednika – 3-drzwiowe nadwozie miało takie same, obłe i krągłe kształty – wybrzuszoną maskę silnika i kabinę, uwypuklone błotniki oraz nieco spłaszczoną klapę bagażnika.

Poza tym nawiązaniem były także znacznie wystające osłony progów. We wnętrzu również starano się zachować jak najwięcej nawiązań – okrągły prędkościomierz, siatki na drobne rzeczy przy drzwiach czy popularny wazonik na kwiatek na desce rozdzielczej. W 1999 roku New Beetle zdobył tytuł North American Car of the Year. 4 lata później na rynku pojawiła się także odmiana cabrio. Ku rozczarowaniu wielu, New Beetle nie zachował silnika z tyłu z oczywistych względów – koszty. Volkswagen nie dysponował funduszami do zaprojektowania nowej płyty podłogowej specjalnie dla New Beetle’a, dlatego wzięto tą, której użyto m.in. w Golfie czy Skodzie Octavii, od których pochodziło również wiele innych podzespołów.

W 2005 roku dokonano faceliftingu, który polegał na zmianie reflektorów, tylnych lamp, linii tylnej części karoserii oraz zderzaków. W 2001 roku pojawiła się topowa odmiana New Beetle’a – RSi. Wyróżniał się on ospojlerowaniem z wyścigowej odmiany Cup, utwardzonym i obniżonym zawieszeniem, poszerzonym rozstawem kół, sportowymi fotelami i kierownicą oraz przede wszystkim 3,2-litrową jednostką VR6 generującą 224 KM. Auto miało napęd na 4 koła (4Motion) i 6-biegową skrzynie manualną.

W pozostałych modelach do wyboru były jednostki benzynowe 1.4 75 KM, 1.6 100 KM, 1.8 T 150/180 KM, 2.0 115 KM, 2.3 VR5 170 KM oraz 2.5 R5 150 KM. Z silników wysokoprężnych, New Beetle mógł być wyposażony w niezniszczalne 1.9 TDI generujące 90, 100 lub 105 KM. Moc kierowana była na przednie koła za pomocą 4- lub 5-biegowej skrzyni automatycznej bądź 5-stopniowej przekładni manualnej.

W 2010 roku zakończono produkcję, a jego następcą został kontynuujący tradycję retro-modeli Beetle.

Volkswagen New Beetle - generacje

Ikona samochodu

Volkswagen New Beetle

Ikona samochodu

Volkswagen New Beetle (1997 - 2011)

Volkswagen New Beetle - powiązane artykuły

Kupujemy pierwszy samochód za dychę

Kupujemy pierwszy samochód za dychę

Sportowy, terenowy, a może klasyczny hatchback lub sedan? Mając w kieszeni 10 tys. zł, można zainteresować się niemal każdym segmentem. Oto nasze propozycje na pierwszy samochód dla młodego kierowcy!

Trwałe kabriolety w różnym wieku i cenie

Trwałe kabriolety w różnym wieku i cenie

Sezon na używane auta bez dachu rozpoczęty. Prezentujemy aż 15 propozycji na trwałe kabriolety oraz roadstery w różnych cenach. Każdy z nich zapewnia sporo frajdy z jazdy i otwarte niebo nad głową!

Sezon na kabriolety. Przegląd rynku

Sezon na kabriolety. Przegląd rynku

Auta z otwartym na słońce nadwoziem dają dużo frajdy z jazdy! W galerii znajdziecie 10 propozycji w cenach od 10 do 35 tys. zł, które mimo różnych charakterów mają też wiele wspólnych cech, m.in. stosunkowo dużą podaż na rynku i niezłą trwałość.

Volkswagen New Beetle: bez wątpienia nie dla ludu!

Volkswagen New Beetle: bez wątpienia nie dla ludu!

Volkswagen w połowie lat dziewięćdziesiątych postanowił reanimować legendę. Nowoczesna wersja Garbusa nie miała być jednak tanim środkiem transportu, a drogim i modnym dodatkiem do life stylowego życia. O dziwo nudni Niemcy wykonali dwieście procent normy! Tak właśnie narodził się model New Beetle. Dzisiaj auto nadal jest oryginalne, jednak można je kupić za naprawdę rozsądną sumę.

Szpanerskie maluchy za 35 tys. zł. Abarth 500 kontra Citroen DS3, Mini Cooper i VW New Beetle - który jest najlepszy

Szpanerskie maluchy za 35 tys. zł. Abarth 500 kontra Citroen DS3, Mini Cooper i VW New Beetle - który jest najlepszy

Te samochody wybiera się głównie sercem, a nie rozumem. Są stylowe, zabawne, pozwalają się wyróżniać i nawet zaimponować. Tym razem przyglądamy się szpanerskim maluchom BMW, Citroëna, Fiata i Volkswagena

Porównanie: Volkswagen New Beetle vs. Mini - w modnym świecie retro

Porównanie: Volkswagen New Beetle vs. Mini - w modnym świecie retro

Jednym z modeli, które rozpoczęły modę retro, był Volkswagen New Beetle. Nowy Garbus odwołuje się ogólnymi założeniami do klasycznego protoplasty, jednak współczesna interpretacja nadała mu bardziej lifestylowy charakter. Równie modny przy jednoczesnym większym przywiązaniu do tradycji jest Mini. Dwa różne podejścia, dwa ciekawe auta. Porównanie będzie oryginalne.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test