Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Wartburg 1000

Wartburg 1000

Ikona samochodu

Wartburg 1000 zadebiutował w 1962 roku jako nowa wersja silnikowa pierwszego Wartburga – 311, który pojawił się na rynku już w 1955 roku. Liczba w nazwie pochodziła od pojemności 2-suwowego benzyniaka. Wcześniej pojazd napędzany był 0,9-litrowym silnikiem z poprzednika – IFA F9 (35 KM).

Błędnie, Wartburg 1000 nazywany był także 312-tką, mimo iż model o tym oznaczeniu pojawił się dopiero 3 lata później. Mimo tej samej karoserii co 311-tka, miała zmodernizowane podwozie, które potem zostało zastosowane w 353. Z kolei model 311 bazuje na płycie podłogowej swojego poprzednika, które została przedłużona o 10 cm. Trzeba jednak pamiętać, iż konstrukcja ta pamiętała jeszcze czasy przedwojenne.

Auto występowało zarówno jako 2- i 4-drzwiwoy sedan, 5-drzwiowe kombi, 2-drzwiowe cabrio, jak i w wersjach użytkowych jako kubelwagen czy pick-up. Jednocześnie był to jeden z najładniejszych samochodów z krajów Bloku Wschodniego, który zdobył uznanie także na zachodnich rynkach eksportowych, w tym w USA. Dwusuwowy silnik służący do napędu Wartburga 1000 rozwijał 45 KM, które przekazywane były na przednie koła za pomocą w pełni zsynchronizowanej skrzyni biegów (od 1958 roku).

Produkcja modelu 311/1000 zakończyła się w 1965 roku, a jego następcą został model 312, przy którym planowano przejść na nadwozie samonośne, jednak nie doszło to do skutku.

Wartburg 1000 - generacje

Ikona samochodu

Wartburg 1000 (1969 - 1979)

Wartburg 1000 - powiązane artykuły

Artykuły o Wartburg 1000

Auta marzeń z NRD. Te samochody rozpalały wyobraźnię w czasach PRL

Auta marzeń z NRD. Te samochody rozpalały wyobraźnię w czasach PRL

Wartburg, który 60 lat temu kosztował w PRL więcej niż dziś w Polsce 455-konna wersja Volvo XC90? A może BMW produkowane w NRD? Lub centralnosilnikowe coupe z podnoszonymi drzwiami? Oto największe rarytasy motoryzacji NRD.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech