• W 1948 r. w NRD rozpoczęto produkcję przedwojennych BMW, które po protestach bawarskiej firmy przemianowano na EMW
  • Wartburg Sport 313-1 miał trzycylindrowy silnik 0.9, ale w USA był droższy od Chevroleta Impali coupe z 4,6-litrowym V8
  • Najbardziej efektowny Trabant nie miał ani stałego dachu, ani drzwi
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

To marzenie pod koniec lat 50. XX w. wyceniono na 105 tys. zł. Mało? Średnio? Dużo? Ogromnie dużo.

W PRL ta kwota stanowiła wówczas równowartość 62,5 średniej pensji. Właśnie tyle kosztował Wartburg 311-5 Camping. Przeliczając to na obecne realia, wychodzi 411 tys. zł (uwzględniając przeciętne miesięczne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw w sierpniu 2022 r. według GUS). To o 7,6 tys. więcej niż 455-konna wersja Volvo XC90.