• Wybraliśmy modele Skody i Tatry, które w czasach PRL uchodziły za supersamochody
  • Skoda Felicia kosztowała w PRL równowartość ok. 90 średnich pensji. Dziś za mniej kupi się już BMW serii 7
  • Tatra T600 Tatraplan była równie aerodynamiczna co dzisiejsze auta. Tyle że powstała pod koniec lat 40. XX w.
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onetu

Czechosłowacji już nie ma. Są Czechy i Słowacja. Podział nastąpił w 1993 r., cztery lata po upadku PRL i powstaniu III RP. PRL istniał jednak przez całe "życie" Czechosłowacji, a wyjątkowa kultura techniczna naszych południowych sąsiadów pozwoliła im stworzyć nie tylko całe generacje masowo produkowanych Skód, ale także takie niesamowitości, jak te 10 modeli. Znasz je?

Zobacz też: Auta marzeń PRL z FSO. Szybsze od Ferrari, dłuższe niż Mercedes klasy S