Škoda Felicia jest kolejnym, po modelach 105/120 i Favorit, modelem czeskiego producenta, który cieszył się dużą popularnością, szczególnie w Polsce. Był to pierwszy model Škody, który powstał po przejęciu czeskiej marki przez Volkswagena. W 1991 roku, gdy to wydarzenie miało miejsce, poprzednik Felicii, Favorit, był jeszcze stosunkowo krótko w sprzedaży, dlatego Volkswagen nie zdecydował się go wycofać, a stopniowo modernizować.
W Felicii można dostrzec pokrewieństwo z nadwoziem Favority, projektu Bertone. Otrzymała ona nieco bardziej wygładzone i zaokrąglone linie, dzięki czemu zyskała modny jak na tamte czasy design. Początkowo w sprzedaży był tylko 5-drzwiowy hatchback, ale z czasem pojawiło się także 5-drzwiowe kombi (następca Formana), Dostawcza Felicia Plus, 2-drzwiowa wersja Pickup oraz rekreacyjna odmiana Felicia Fun.
Nazwa Felicia już kiedyś została wykorzystana w historii Škody – otrzymał ją 2-drzwiowy kabriolet, następca modelu 450. Niestety ta Felicia, prócz nazwą, niczym nie nawiązywała do swej uroczej „poprzedniczki”. W latach 1995-2001, produkcja Felicii odbywała się także w zakładach Volkswagena w Poznaniu, dzięki czemu udało się obniżyć koszty produkcji.
W 1998 roku przeprowadzono facelifting – modernizacji uległ grill, przedni zderzak, reflektory, a także wnętrze. Wtedy też w sprzedaży znalazła się edycja Blue Sky, która wyróżniała się…elektrycznie rozsuwanym panelem dachowym. Niestety, poza niektórymi wersjami wyposażenia, Felicia była ubogo wyposażona, a materiały wewnątrz nie zachwycały. Poza odmianą z silnikiem wysokoprężnym, nawet wspomaganie kierownicy wymagało dopłaty. W tym też modelu, Škoda pierwszy raz oferowała, oczywiście za dopłatą, poduszki powietrzne oraz system ABS.
Do napędu stosowano w większości przypadków już nieco przestarzały silnik 1.3 z wałkiem rozrządu w kadłubie (OHV), który w wersji gaźnikowej rozwijał 58, a wtryskowej – 54 lub 68 KM. Oprócz tego dostępny był także 1.6-litrowy benzyniak od Volkswagena, generujący 75 KM. Wcześniej wspomniany, wolnossący diesel 1.9 miał 64 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. W 2001 roku zakończono produkcję Škody Felicii po wyprodukowaniu blisko 1,4 mln egzemplarzy, a jej następca, Fabia, pojawiła się na rynku już 2 lata wcześniej.