Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Największe metamorfozy. Stara nazwa, kompletnie inny samochód

Największe metamorfozy. Stara nazwa, kompletnie inny samochód

Kiedy mówisz "Golf", od razu wiadomo, o co chodzi, ponieważ auto od ośmiu generacji jest hatchbackiem. W przypadku tych 11 modeli łatwo się pomylić, bo np. raz były miejskim minivanem, a kiedy indziej kompaktowym sedanem. Oto największe motoryzacyjne metamorfozy.

Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-EŹródło: Ford
  • Obecne BMW serii 6 jest liftbackiem i ma o 17 cm wyższe nadwozie niż wcześniejsze coupe o tej nazwie
  • Mercedes klasy A to dziś kompakt, a w wersji sedan jest o prawie metr dłuższy niż pierwsza klasa A, czyli miejski minivan
  • Trzy pierwsze generacje Seata Toledo miały inne rodzaje nadwozia

Skoda Felicia była marzeniem. W bloku socjalistycznym rzadko produkowało się kabriolety, a na dodatek samochód z Mlada Boleslav był niesamowicie atrakcyjny nawet na tle najładniejszych włoskich aut. Niestety, wytwarzano go tylko przez pięć lat (1959-1964).

Nazwa Felicia wróciła do oferty Skody dokładnie 30 lat później, w 1994 r. Niestety, nie dość, że na tle rywali nie wyglądała już tak dobrze, to na dodatek nie była kompaktowym kabrioletem, ale miejskim hatchbackiem.

Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji