Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat BMW Seria 6

BMW Seria 6

BMW Seria 6

BMW serii 6 to klasyczne GT. I generacja (E24) zadebiutowała w 1976 roku i do dziś jest jednym z najładniejszych aut bawarskiej marki. Był następcą dla BMW E9.

Nadwozie robi bardzo dobre wrażenie, przedni pas jest lekko nachylony nad jezdnią, tworząc charakterystyczny dla kilku późniejszych modeli BMW nosek i otrzymując przydomek „rekin”. Sylwetka auta jest smukła, mocno wydłużona i elegancka. Doskonale sprawdzał się zarówno na torze, jak i w trasie, dzięki doskonałemu prowadzeniu i solidnemu wyposażeniu, które, jak na ówczesne czasy, było bardzo bogate (m.in. elektryka szyb, podgrzewane fotele czy komputer pokładowy i klimatyzacja). W wysoce komfortowych warunkach podróżowały 2 osoby dorosłe, lecz tylna kanapa również oferowała zadowalające warunki podróżowania.

E24 miała pod maską wyłącznie silniki 6-cylindrowe w układzie rzędowym, które nadawały jej niepowtarzalny charakter. Najmniejsza jednostka miała 2,8 litra i 184 KM, a gamę silnikową zamykał 3,5-litrowiec o mocy 218 KM. Do wyboru były 3- i 4-stopniowe automaty oraz 4- i 5-biegowe skrzynie manualne. Napęd, tradycyjnie dla BMW, był przenoszony na tylną oś.

W 1989 roku zakończono produkcję BMW serii 6, a jego nieoficjalnym następcą miała być seria 8 (E31).

Po 14 latach, „szóstka” doczekała się następczyni. BMW E63 weszło na rynek w 2002 roku i miało ciężkie zadanie - godnie reprezentować następcę stylowego coupe z lat 70. Niestety, jeśli chodzi o stylistykę, auto odniosło porażkę. Choć wielu osobom, nadwozie się podoba, większości nie przypadło do gustu. Samochód zachował charakter GT, lecz zarówno przednia, mocno wydłużona, jak i tylna, wklęśnięta część nadwozia nie robiły dobrego wrażenia.

Karoserię wykonano w dużej mierze z aluminium i stali, ale użyto także tworzyw sztucznych. Nowa seria 6 powstała na płycie podłogowej „piątki” E60 i mierzy 4877 mm długości, 1900 mm szerokości i 1372 mm wysokości. Dzięki znacznym rozmiarom, głównie osoby z przodu, ale także pasażerowie na tylnej kanapie, mogą podróżować w komfortowych warunkach. Wnętrze zostało bardzo dobrze wykonane-zarówno użyte materiały jak i ich spasowanie stały na bardzo wysokim poziomie.

W 2004 roku pojawiło się także nadwozie cabrio oznaczone E64. 3 lata później „szóstka” przeszła facelifting, który objął dopracowanie wnętrza, modyfikację kierunkowskazów oraz przednich i tylnych lamp.

Pod maską bawarskiego GT znalazło się 5 jednostek napędowych - 4 benzynowe i 1 wysokoprężny. Diesel rozwijał moc 286 KM z 3 litrów pojemności z pomocą turbosprężarki. Jednostki benzynowe to zarówno 6- jak i 8-cylindrowe jednostki o mocy od 257 do 367 KM. W autach wykorzystywano 6-stopniowe przekładnie Steptronic.

W 2011 roku zaprezentowano III generację BMW serii 6 (F13). Kontrowersyjna stylistyka poprzedniczki została poprawiona, ale wciąż auto wzbudzało emocje (nie zawsze pozytywne). Nadwozie zyskało bardziej sportowy i dynamiczny wygląd dzięki ostrzejszym liniom i większej ilości przetłoczeń przechodzących w zaokrąglone kształty.

Auto, oprócz klasycznego coupe, występuje także w nadwoziu cabrio (F12), oraz, po raz pierwszy, jako 4-drzwiowy fastback (F06), o nawie Gran Coupe. Wnętrze zostało doskonale dopracowane i zapewnia wysoki poziom komfortu i luksusu.

W 2014 roku auto poddano liftingowi, który obejmował tylko nadwozie. Zmianie uległy reflektory oraz zderzaki. BMW nie wyglądało już tak wyzywająco co II generacja i bardziej przypadła do gustu klientom.

Pod maską znajdziemy jeden z 2 silników benzynowych, 6- i 8-cylindrowych o mocy odpowiednio 320 i 450 KM, lub jeden wysokoprężny. Rzędowa „szóstka” generuje 313 KM. Każdy silnik jest oferowany z napędem na tylną oś lub xDrive oraz z 8-stopniową skrzynią automatyczną. Co ciekawe, na amerykańskim rynku można także zamówić auto z 6-biegową przekładnią manualną.

Konkurentami BMW serii 6 są m.in. Audi A7, Mercedes-Benz CLS.

BMW Seria 6 - generacje

BMW Seria 6 I E24 (1976&nbsp-&nbsp1989)

BMW Seria 6 I E24 (1976 - 1989)

BMW Seria 6 II E63/E64 (2003&nbsp-&nbsp2010)

BMW Seria 6 II E63/E64 (2003 - 2010)

BMW Seria 6 III F12/F13 (2011&nbsp-&nbsp)

BMW Seria 6 III F12/F13 (2011 - )

BMW Seria 6 - powiązane artykuły

Audi Quattro kontra reszta świata

Audi Quattro kontra reszta świata

Napęd na obie osie 40 lat temu pomógł Audi dokonać przewagi dzięki technice. Ale czy to wystarczy, by okrzyknąć je klasowym prymusem?

BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu - subtelność po niemiecku

BMW serii 6 Gran Turismo po liftingu - subtelność po niemiecku

Na szczęście obeszło się bez rewolucyjnego przerostu "nerek". BMW modernizuję serię 6 Gran Turismo i nieznacznie powiększa grill. Nie zabrakło nowinek. Samochód ułatwi kierowcy powrót na pas ruchu, a podczas parkowania automatycznie zarejestruje film z całego otoczenia.

BMW 645 Ci – powrót legendy (z Archiwum Auto Świata)

BMW 645 Ci – powrót legendy (z Archiwum Auto Świata)

Pięć lat po za­kończe­niu pro­duk­cji se­rii 8 (1989-99) BMW znów miało w ofer­cie du­że co­upé. Tym ra­zem po kil­ku­na­stu la­tach wrócił le­gen­dar­ny mo­del se­rii 6. Materiał zamieszczony w „Auto Świecie" w 2004 roku.

BMW 640d xDrive Gran Turismo - uroczy wieloryb

BMW 640d xDrive Gran Turismo - uroczy wieloryb

Jeśli kupujecie auto oczami, to szanse na to, że w waszym garażu pojawi się BMW 640d Gran Turismo nie są przesadnie duże. BMW ma w swojej ofercie wiele zgrabniejszych aut, ale to jest praktyczne, a przy okazji niezwykle przyjemne do jazdy

BMW 630d xDrive GT - idealne na dalekie trasy

BMW 630d xDrive GT - idealne na dalekie trasy

„Szóstka” Gran Turismo zastąpiła luksusową i komfortową odmianę 5 GT. Testując wersję 630d xDrive, sprawdzimy, czy BMW w nowym modelu postawiło na sportowe prowadzenie, czy na wygodę podróżowania

BMW serii 6 Gran Turismo – następca „piątki” GT

BMW serii 6 Gran Turismo – następca „piątki” GT

BMW serii 5 Gran Turismo już niedługo zostanie zastąpione przez serię 6 Gran Turismo. Nowy model to coś więcej, niż tylko inna cyfra w nazwie.

Sen gorącego lata - porównanie stylowych kabrioletów

Sen gorącego lata - porównanie stylowych kabrioletów

Czy kabriolet za milion zł jest dwukrotnie lepszy od tego za pół miliona, a ten za 250 000 zł – 4 razy gorszy od pierwszego? Aby to sprawdzić wybraliśmy się kabrioletami marzeń – Porsche 911 Turbo S, BMW 640i i Audi A3 – na Warmię – tego mniej znanego raju na północnym wschodzie Polski.

Sen gorącego lata

Sen gorącego lata

Czy kabriolet za milion zł jest dwukrotnie lepszy od tego za pół miliona, a ten za 250 000 zł – 4 razy gorszy od pierwszego? Aby to sprawdzić wybraliśmy się kabrioletami marzeń – Porsche 911 Turbo S, BMW 640i i Audi A3 – na Warmię – tego mniej znanego raju na północnym wschodzie Polski.

Sport czy komfort? BMW 6 Gran Coupé ma dwa oblicza

Sport czy komfort? BMW 6 Gran Coupé ma dwa oblicza

BMW 650i GranCoupe można jeździć powoli i dostojnie i są z tego same korzyści. Zużywa wówczas umiarkowane ilości paliwa, jest cicha, komfortowa, mamy czas, by nacieszyć się skórą i lakierem fortepianowym lub drewnem – jak kto sobie życzy.

Test BMW 6 Gran Coupe: BMW serii 6 w innym formacie

Test BMW 6 Gran Coupe: BMW serii 6 w innym formacie

Dodatkowa para drzwi, powiększony rozstaw osi, a do tego luksusowe wyposażenie, to elementy typowe dla niemieckiej marki. Fani BMW serii 6 mogą teraz nabyć ulubione coupé w praktycznej, 4-drzwiowej odmianie

Wiosenne nowości BMW

Wiosenne nowości BMW

Wiosną 2013 roku oferta niektórych modeli BMW powiększy się o nowe silniki, napęd na cztery koła xDrive, nowe opcje wyposażenia i funkcje ConnectedDrive

Test BMW 640i Cabrio: kabriolet na szóstkę

Test BMW 640i Cabrio: kabriolet na szóstkę

BMW 640i prestiżowe cabrio z Monachium to auto dla wybranych. Odzwierciedla nie tylko finansowy status właściciela, ale także jego charakter i usposobienie

Polski debiut BMW serii 6 Gran Coupe

Polski debiut BMW serii 6 Gran Coupe

BMW nadrabia zaległości i wprowadza do sprzedaży pierwsze w swojej historii tzw. czterodrzwiowe coupe, czyli sedana w sportowym stylu. Jest nim seria 6 Gran Coupe, która ma stawić czoła takim autom, jak: Porsche Panamera, Mercedes CLS czy Audi A7 Śportback. Właśnie odbyła się polska premiera nowego modelu

BMW 6 Gran Cabrio - Geneva Motor Show 2012

BMW 6 Gran Cabrio - Geneva Motor Show 2012

BMW 6 Gran Cabrio - Geneva Motor Show 2012.

BMW 650i: więcej luksusu, mniej sportu

BMW 650i: więcej luksusu, mniej sportu

Model 650i w ofercie BMW to auto przeznaczone głównie dla kierowców o sportowym zacięciu, jednak jej najnowsza odmiana, zwłaszcza w wersji xDrive, zdaje się nieco przeczyć tej opinii

Nowości BMW w marcu 2012

Nowości BMW w marcu 2012

W ofercie BMW zostaną wprowadzone zmiany w całej gamie modelowej oraz w jednostkach napędowych. Modyfikacje obejmą także poziom wyposażenia oraz nowe pakiety M Sport

Chevrolet Camaro kontra BMW 650i i Porsche 911 Carrera S: mocne obiekty pożądania

Chevrolet Camaro kontra BMW 650i i Porsche 911 Carrera S: mocne obiekty pożądania

Fani sportowych modeli mieli jesienią tego roku mnóstwo powodów do radości. Do sprzedaży trafił Chevrolet Camaro, zadebiutowały też kolejne generacje BMW serii 6 i Porsche 911. Oto pierwsze porównanie tych trzech nowych aut

Audi A7 kontra BMW serii 6 Gran Coupe: niepraktyczne, ale pożądane

Audi A7 kontra BMW serii 6 Gran Coupe: niepraktyczne, ale pożądane

Gdyby trzymać się ściśle definicji, to żaden z tych samochodów nie mógłby być nazywany coupé. Mercedes CLS udowodnił jednak, że na zaokrąglone limuzyny z łagodnie opadającym dachem jest duży popyt. Audi A7 już od ponad roku kusi klientów elegancką sylwetką. Czy BMW serii 6 Gran Coupé zmieni układ sił w klasie?

Nowości w BMW serii 3, 5, 6 i Z4

Nowości w BMW serii 3, 5, 6 i Z4

BMW uatrakcyjni ofertę kilku swoich modeli, dodając nowe silniki, funkcje systemu ConnectedDrive i wiele innych dodatków w wyposażeniu standardowym i opcjonalnym. Zmiany trafią do samochodów jesienią. Oto najważniejsze z nich

BMW M6: szóstka z pyskiem rekina

BMW M6: szóstka z pyskiem rekina

BMW M6 z rocznika 1987, który zostanie zaprezentowany podczas targów Moto Nostalgia, kilka lat temu został zakupiony w Hollywood od menadżera jednej z wytwórni filmowych. Auto wymagało remontu, który został przeprowadzony w Polsce.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech