„Piątka” GT, choć bardzo komfortowa i funkcjonalna, była krytykowana za swoją dyskusyjną urodę, więc i nie sprzedawała się tak dobrze, jak życzyłoby sobie tego BMW. „Szóstka” GT ma zupełnie inne proporcje – jest o 87 mm dłuższa (5091 mm) i o 21 mm niższa (1538 mm), zachowując tę samą szerokość (1902 mm). Auto wygląda znacznie lepiej, ma smuklejszą sylwetkę z niżej (o 64 mm) poprowadzoną klapą bagażnika.
Koncepcja tego modelu pozostała jednak taka sama. Ma to być wygodny samochód na długie podróże. Rozstaw osi o wartości 3007 mm jest gwarancją bardzo przestronnego wnętrza dla pasażerów. Zwiększono ponadto pojemność bagażnika do 610 litrów (+ 110 l).
Seria 6 GT powstała na tej samej płycie podłogowej, co nowe generacje serii 5 i serii 7. Wykorzystanie większej ilości aluminium i wysoko wytrzymałej stali w konstrukcji pojazdu przyczyniło się do zmniejszenia jego masy – średnio o około 150 kg. To pozytywnie wpłynie na prowadzenie oraz wydajność.
W chwili debiutu auto będzie oferowane w trzech wersjach silnikowych: 630i (2.0/258 KM), 640i (3.0/340 KM) oraz 630d (3.0/265 KM). Mocniejszy benzyniak i diesel będą dostępne również z inteligentnym napędem czterech kół xDrive. Wszystkie odmiany są turbodoładowane i zapewniają odpowiednie osiągi. W zależności od wybranej wersji, przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje od 6,3 do 5,3 s.
BMW serii 6 Gran Turismo zostanie oficjalnie zaprezentowane podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie. Nowy model trafi do sprzedaży w listopadzie.