Auto Świat Klasyki Youngtimer Audi Quattro kontra reszta świata
  • W latach 80. sportowe auta o mocy ponad 200 koni miały wiele twarzy, ale napęd 4x4 pojawił się dopiero w Audi quattro
  • Osobowy samochód z napędem na obie osie pojawił się już 14 lat przed Audi quattro. Brytyjski Jensen FF nie odniósł jednak sukcesu ze względu na zbyt wysoką cenę i masę
  • Audi quattro najpierw pobiło konkurentów wszędzie tam, gdzie liczy się trakcja, ale później powietrze nieco z niego zeszło
  • Audi quattro ustanowiło nowe wzorce w prowadzeniu. Podczas jazdy nie zauważymy, że auto ma większy nacisk na przednią oś

Gdyby nasze porównanie odbyło się zimą, gdzieś w zaśnieżonym rejonie austriackich Alp, a nie na suchej jak pieprz płycie małego lotniska, wynik byłby z góry przesądzony – Audi zostawiło by w tyle wszystkich ślizgających się niemiłosiernie konkurentów. Ale napęd na obie osie to nie wszystko. 40 lat temu w sens jego stosowanie w zwykłych szosowych autach wątpili nawet najwięksi guru samochodowej inżynierii, którzy z uporem twierdzili, że w niektórych rejonach globu cztery napędzane koła są po prostu zbyteczne.