Auto Świat Auto Świat jest wyłącznym dostawcą treści motoryzacyjnych dla portalu Onet.pl
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • Dobry warsztat
    • Porady dla kierowców
    • Porady dla warsztatów
    • Wyszukiwarka warsztatów
  • Moto Awards 2019
  • Polecamy
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Poradniki zakupowe
    • Sprawdź swój VIN
    • Oferty Dealerów
  • ...
  • Aktualności
  • Auto Świat - Archiwum
  • Motocykle
  • Multimedia
  • Premiery
  • Targi Samochodowe
  • Turystyka
  • ...
Auto Świat Wiadomości Aktualności 25 lat Skody Favorit

25 lat Skody Favorit

6 lis 12 10:36
Skoda Favorit, jeden z najważniejszych samochodów w historii marki, w tym roku obchodzi swoje ćwierćwiecze. Model ten zadebiutował podczas 29. Międzynarodowych Targów Przemysłowych w Brnie w 1987 roku. Samochód zrywał ze stosowaną przez markę od 1964 roku koncepcją zblokowanego tylnego układu napędowego, był oryginalny i reprezentował wysoki poziom pod względem ergonomii. Skoda S781 Favorit ewoluowała z programu rozwojowego S780, składającego się z kilku prototypów przednionapędowych pojazdów zaprojektowanych przez Jaroslava Kindla. Gdy kierownictwo nad tym przedsięwzięciem przejął Petr Hrdlička, zwiększył się zasięg programu oraz narzucono większą presję czasu. O pomoc w stworzeniu nowoczesnego nadwozia zwrócono się do najlepszych pracowni m.in. Giugiaro i Pininfarina. Ostatecznie jego projektem zajął się Nuccio Bertone, proponując także wersje sedan i coupe. Jego prace kosztowały markę 28 mln kolon czeskich. Kalibrację podwozia, sposób zawieszenia jednostki napędowej, akustykę i poziom wibracji konsultowano natomiast z inżynierami Porsche. Opracowania specjalistów Skody zakończyły się zgłoszeniem imponującej liczby 42 patentów. Zgodnie z założeniami, próby nowego pojazdu ukończono już w pierwszym półroczu 1985 roku, a w 1988 roku rozpoczęto produkcję wielkoseryjną. Mimo braku środków na rozwój nowoczesnej jednostki napędowej, Skoda Favorit stała się poważnym konkurentem dla zachodnioeuropejskich samochodów. Nowy samochód początkowo miał nosić nazwę Laura. Propozycja ta została wybrana w specjalnie przygotowanym głosowaniu w magazynie Svět motorů. Nazwa Favorit nie weszła nawet do pierwszej dziesiątki. Skoda podjęła jednak decyzję samodzielnie i właśnie tak nazwała swój nowy model. Pierwszy egzemplarz z serii otwierającej zmontowano 1 lipca 1987 roku. Do końca roku wytworzono jedynie 171 egzemplarzy. Produkcja seryjna nabrała tempa w 1988 roku, kiedy to powstało ponad 21 000 tych samochodów. Początkowo auto produkowane było tylko w fabryce w Kvasinach, a od sierpnia 1988 roku - także w Mladá Boleslav.
WRÓĆ
NA ONET
REKLAMA
25 lat Skody Favorit 5 Zobacz galerię
  • 25 lat Skody Favorit
  • 25 lat Skody Favorit
  • 25 lat Skody Favorit
  • 25 lat Skody Favorit
Onet
1/5 25 lat Skody Favorit
25 lat Skody Favorit Onet
2/5 25 lat Skody Favorit
25 lat Skody Favorit Onet
3/5 25 lat Skody Favorit
25 lat Skody Favorit Onet
4/5 25 lat Skody Favorit
25 lat Skody Favorit Onet
5/5 25 lat Skody Favorit
25 lat Skody Favorit Onet
Źródło: Onet
Wyłącznym dostawcą treści motoryzacyjnych dla portalu
onet_logo
jest serwis Auto Świat
Tematy: Skoda, Skoda Favorit, Moto (Serwis), Aktualności
Niedrogie i trwałe hybrydy z drugiej ręki - te modele posłużą jeszcze długie lata

Najnowsze wydanie

Po tragicznych wypadkach, w których na przejściach dla pieszych zginęli ludzie, trwa dyskusja o tym, co zrobić, żeby podobne zdarzenia nie miały już miejsca. Dyskutować jest o czym, bo dużo śmiertelnych ofiar na naszych drogach to właśnie piesi, często na przejściu.
Zobacz nowy numer »

Ładowanie komentarzy...

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecane z kategorii

Jak samochody podróżują drogą morską, czyli sposób na wysokie cło Jak samochody podróżują drogą morską, czyli sposób na wysokie cło Lamborghini ma swoje meble - pora na Roadster Lamborghini ma swoje meble - pora na Roadster Nowe Renault Captur w Polsce - nie zabraknie diesli oraz LPG Nowe Renault Captur w Polsce - nie zabraknie diesli oraz LPG Premier zapowiada dalsze zmiany w przepisach ruchu drogowego Premier zapowiada dalsze zmiany w przepisach ruchu drogowego Mercedes Klasy S zagrożony, czyli spór Daimlera o nazewnictwo Mercedes Klasy S zagrożony, czyli spór Daimlera o nazewnictwo Koniec z trąbieniem na wybranych przejazdach kolejowych - nowe przepisy w drodze Koniec z trąbieniem na wybranych przejazdach kolejowych - nowe przepisy w drodze Ograniczenie prędkości na Południowej Obwodnicy Krakowa Ograniczenie prędkości na Południowej Obwodnicy Krakowa Takie auta będą automatycznie kontrolować opłaty parkingowe Takie auta będą automatycznie kontrolować opłaty parkingowe Jozef Kabaň wraca do Grupy Volkswagena Jozef Kabaň wraca do Grupy Volkswagena

Najnowsze wydanie

Auto Świat 47/2019
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2019 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. - Developed by DreamLab