W ciągu sześciu lat produkcji auto jednak nie odniosło spodziewanego sukcesu rynkowego, chociaż plany producenta były ambitne i przewidywały nawet europejska ekspansję. W tym celu miała być przygotowana wersja europejska, spełniająca wymogi bezpieczeństwa i emisji szkodliwych spalin. Ostatecznie jednak Tata Nano pozostał samochodem dla Indii.
Producent w celu odświeżenia jego image wprowadził szereg modyfikacji, a także zmienił jego nazwę na GenX Tata Nano. Zmieniła się przednia część nadwozia, nowy jest tylny zderzak oraz koło kierownicy. Auto otrzymało elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, większy zbiornik paliwa oraz konstrukcyjnie zwiększono bezpieczeństwo pasażerów.
W ofercie pozostaje dwucylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 0.6 l i mocy 38 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 51 Nm przy 4000 obr./min.